برگزاری کارگاه های آموزشی “کارآفرینی” و “ورزش” در تهران

کارگاه های آموزشی «ورزش و تندرستی» و « کارآفرینی و اشتغال» با استقبال و حضور بیش از ۱۳۰ نفر از بازنشستگان کشوری استان تهران برگزار شد.
به گزارش اداره کل بازنشستگی استان تهران، کارگاه آموزشی «ورزش و تندرستی» با استقبال و حضور بیش از ۱۳۰ نفر از بازنشستگان کشوری استان تهران، مدیرکل بازنشستگی استان تهران، مشاور معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری و هیات مدیره منتخب کانون های بازنشستگی استان تهران برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی، مصطفی صبوری، متخصص فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه تهران درباره اهمیت ورزش در دوران سالمندی، گفت: با وجود اینکه در این دوران، سیستم قلبی و عروقی فرد دچار تغییراتی می شود، با فعالیت بدنی منظم و مستمر می توان عوارض این تغییرات را به حداقل رساند.
صبوری اظهار داشت: نداشتن فعالیت بدنی مناسب موجب بیماری های مزمن کرونری چون فشار خون بالا، پارگی بافت هم بند و پوکی استخوان می شود. متاسفانه با وجود بیش از ۷ میلیون نفر سالمند بالای ۶۰ سال در ایران، بیش از ۶۰ درصد از آنان فعالیت منظم بدنی ندارند.
وی به بازنشستگان توصیه کرد: در این دوران باید نسبت به حداقل نیم ساعت ورزش به ویژه فعالیت های هوازی روزانه و منظم اقدام شود همچنین روزی حداقل ۱۶۰۰ متر پیاده روی با مشورت پزشک متخصص و بر اساس آمادگی بدنی فرد، ضروری است.
فضل الله فتح اللهی متخصص بیوشیمی ورزش نیز به عنوان دومین سخنران این کارگاه آموزشی، با تاکید بر اینکه ورزش اکسیر جوانی است، گفت: سالمندی علت بیماری ها نیست، بلکه نداشتن فعالیت بدنی و کنترل نکردن تغذیه منشا بسیاری از بیماری ها است.
فتح اللهی با بیان اینکه ورزش می توان فرسایش عضلات در سالمندن را به حداقل برساند، افزود: سالمندان می توانند با انجام حرکات مقاومتی و مناسب، لایه های چربی بدن خود را کاهش دهند تا از ابتلا به بیماری های خطرناک چون سرطان جلوگیری کنند.
وی تاکید کرد: برای بهره مندی از سلامتی و دور شدن از مشکلات دوران سالمندی، بیدار شدن صبح زود، فعالیت بدنی مناسب و زود خوابیدن از جمله توصیه هایی است که باید جدی گرفته شود.
اولین کارگاه آموزشی «کارآفرینی و اشتغال» نیز با حضور ۱۳۰ نفر از بازنشستگان، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرکل بازنشستگی استان تهران و هیات مدیره منتخب کانون بازنشستگان استان تهران برگزار و درباره «کارآفرینی و اهداف آن»، «کسب و کارهای اینترنتی»، «مدل هم افزایی و بهره مندی از تجربه صاحب نظران و بازنشستگان» و «ارائه یک تجربه موفق کارآفرینی» بحث و گفت و گو شد.
کبیری فر، مدرس دانشگاه و کارآفرین با اشاره به کارآفرینی و اهداف آن و ارتباط کارآفرینی و بازنشستگی، گفت: بازنشستگی به معنای پایان زندگی کاری نیست. برای یک کارآفرین سه عادت ساده و مهم یعنی مطالعه، نوشتن و پیاده روی روزانه از اهمیت فراوانی برخوردار است و بازنشستگان با توجه به زمان و شرایطی که دارند می توانند در این زمینه فعالیت کنند.
در این کارگاه آموزشی، جمیل پناه، مدرس دانشگاه درباره «کسب و کارهای اینترتی و بازاریابی محصولات به صورت اینترنتی»، محمدحسین نیکونژاد، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی درباره «ارائه مدل هم افزایی و بهرمندی از تجربه های صاحب نظران و بازنشستگان برای ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی» و همچنین یکی از کارآفرینان نمونه و برتر بین المللی درباره تجربه های کارآفرینی به سخنرانی پرداختند.
شبر زارعین، مدیرکل بازنشستگی استان تهران با قدردانی از همکاری ها و تلاش سفیران هشتگانه بازنشستگی به ویژه سفیران کارآفرینی، یادآور شد: بازنشستگانی که به صورت داوطلب تمایل به همکاری با کارگروه های تخصصی سفیران هشتگانه را دارند می توانند از طریق سایت پایش استان تهران به نشانی tehran.payesh8523.ir یا از طریق کانون های بازنشستگی اقدام به ثبت نام کرده تا از توانایی و مهارت آنان استفاده شود.

تهیه خبر و عکس: روابط عمومی اداره کل بازنشستگی استان تهران