ایرانول بازهم رکورد تولید و فروش روغن را شکست

مدیرعامل شرکت نفت ایرانول گفت: این شرکت امسال با برنامه ریزی انجام شده برای دومین سال متوالی موفق شد با کاهش ۳۰ درصدی خام فروشی روغن پایه، رکورد تولید و فروش انواع روغن موتور دیزلی، بنزینی و صنعتی را به نام خود ثبت کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی شرکت نفت ایرانول، عیسی اسحاقی در جمع اتوسرویس کاران برتر شهرهای خرمشهر و آبادان گفت: کاهش ۳۰ درصدی خام فروشی در سال گذشته موجب شد تا بیشترین تولید و فروش محصول نهایی را انجام داده و بیشترین رشد سود در صنعت روانکاران را برای اولین بار به خود اختصاص دهیم. در سال جاری نیز باوجود فروش نقدی محصولات، رکورد تولید و فروش را شکستیم.
اسحاقی با اشاره به افزایش بیش از ۲۰ درصدی فروش ریالی ایرانول، گفت: سود شرکت در ۹ ماهه اول سال جاری، نسبت به سال گذشته، باوجود افزایش ۴۴ درصدی قیمت خوراک و ملزومات و ثابت بودن قیمت فروش انواع روغن های موتوری، دیزلی و بنزینی ۳۶ درصد افزایش یافت.
وی به سهم بازار روغن های موتوری ایرانول اشاره کرد و گفت: براساس گزارش نهادهای نظارتی، سهم بازار ایرانول از ۱۹ به حدود ۲۷ درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت نفت ایرانول در ادامه از تدوین استراتژی ١۴٠۴ ایرانول خبر داد و گفت: این استراتژی نهایی و پس از تصویب هیات مدیره، از سال آینده اجرایی می شود. براساس این استراتژی، تا سال ۱۴۰۰ هر سال ۱۵ درصد و از ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۴ هرسال ۱۰ درصد خام فروشی کاهش و فروش محصولات نهایی افزایش پیدا می کند.
وی با تاکید بر اینکه تا سال ۱۴۰۰ در شرکت نفت ایرانول ١٠ طرح توسعه ای اجرا می شود، افزود: پایانه صادراتی ایرانول با ظرفیت مخازن ۲۵ هزار تن در بندر امام خمینی (ره) بزودی آماده بهره برداری می شود که با بهره برداری از این پایانه، ذخیره سازی محصولات جانبی ایرانول به سه برابر افزایش می یابد.
وی به تولید روغن موتور الوند پس از ۳۶ سال در آبادان اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده، آبادان به پایگاه صادراتی روغن موتور ایرانول تبدیل می شود.
در این مراسم از حسین اسماعیلی، سیدحسن نژاد کاظم فرد، سعید غضبانی، سامان داراب پور، محمدرضا عباسی زاده، کامران محمدنژاد، مراد شاهین زاده، محمد موری، محمدرضا دورقی و سمیر منیعات به عنوان ۱۰ اتوسرویس کار برتر شهرهای خرمشهر و آبادان با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.