مدیرکل سلامت شهرداری تهران خبر داد:

راه‌اندازی مراکز «فرآهنگ» در پایتخت

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از راه‌اندازی یک مرکز «فرآهنگ» تا پایان سال و ۴ مرکز دیگر در سال آینده خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری،  به نقل از ایسنا، حمید صاحب با بیان اینکه در افق ۱۴۳۰ بالغ بر ۳۰ درصد شهروندان پایتخت سالمند خواهند بود، تأکید کرد:  شهرداری تهران آمادگی لازم برای تأمین نیازهای اساسی  سالمند را دارد و در سال آینده موضوع «توسعه کانون‌های اجتماع محور سالمندی» را در دستورکار قرار خواهیم داد.

وی در تشریح فعالیت این کانون‌ها، گفت: سالمندان هر منطقه و محله می‌توانند با حضور در این کانون ها، با یکدیگر آشنا شوند و مسئولان نیز برنامه‌هایی متناسب با نیاز ایشان طراحی و اجرا کنند.

او با بیان اینکه بخشی از برنامه‌هایی که در کانون‌های سالمندی اجرا می‌شود، از سوی همکاران خانه‌های سلامت و بخشی دیگر از سوی «جهان دیدگان» طراحی و اجرا می‌شود، در مورد سرانجام راه اندازی مراکز «فرآهنگ» در تهران نیز اظهار کرد: تاکنون یک مرکز فرآهنگ در منطقه ۲۱ تهران راه‌اندازی شده است و تا پایان سال نیز مرکز «فرآهنگ» منطقه یک فعالیت خود را برای ارائه خدمات به جهان دیدگان آغاز می کند. همچنین براساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال آینده نیز ۴ مرکز «فرآهنگ» در مناطق ۲۰، ۱۵، ۱۶ و ۱۱ راه‌اندازی خواهد شد.

مراکز فرآهنگ (فرای آهنگ زندگی) مراکز ارائه خدمت برای توانمندسازی به «جهان دیدگان» هستند که از سوی شهرداری تهران راه اندازی می شوند و قرار است با مشارکت گروه‌های متخصص در حوزه‌های توانبخشی فیزیکی، روانی، اجتماعی، مراقبت روزانه و سلامت به ارائه خدمات تخصصی به سالمندان شهر تهران بپردازند.