فعالیت ۸ شرکت صنایع شیر ایران در بورس و فرابورس

نشست خبری مدیران سرمایه‌گذاری، تولید و بورس شرکت صنایع شیر ایران وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری با حضور خبرنگاران بازار سرمایه برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در این نشست مدیران شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) با اشاره به آخرین وضعیت ۸ شرکت بورسی و فرابورسی این مجموعه، به عملکرد این شرکت در سال جاری و چشم انداز آن در سال آینده پرداختند.
شرکت صنایع شیر ایران شامل ۳۰ شرکت و ۱۷ سایت تولیدی از جمله ۸ شرکت بورسی است.
به گفته مدیران شرکت صنایع شیر ایران، ۷۰ درصد از شیر مورد نیاز این شرکت از بزرگ‌ترین دامداری‌های کشور و مابقی از مراکز جمع آوری شیر با کیفیت بالا تامین می‌شود. در حال حاضر، ۱۰ سایت تولید کننده پودر لبنیات در صنایع شیر ایران به منظورتولید انواع شیر خشک صنعتی، آب پنیر صنعتی و پروتئینی با گرید خوراکی مشغول به کار هستند. هم اکنون در ایران ظرفیت شیر خشک بر پایه نوزاد ۲۰ میلیون قوطی در سال است، در حالی که شرکت صنایع شیر ایران قابلیت تولید ۲۵ میلیون قوطی شیر خشک در سال را دارد.
براین اساس، از ۸ شرکت تأمین کننده محصولات پگاه در حوزه صادرات، ۷ شرکت بورسی این محصولات را تولید می‌کنند. شرکت های پگاه فارس، پگاه گلپایگان، پگاه اصفهان و پگاه تهران مجوز صادرات به کشور روسیه را دریافت کرده و انواع پنیر و محصولات پودری لبنی را به این کشور صادر می کنند.
مدیران شرکت صنایع شیر ایران در این نشست تاکید کردند: در سال ۹۶ تعداد ۳۶۵ محصول مختلف از گروه پگاه به کشورهای مختلف صادر شده که رشد ۵۷ درصدی سهم بازارهای خارجی شرکت را در برداشته است. هم اکنون عمده صادرات به ۱۸ کشور بطور مستمر ارسال می‌شود که از این تعداد ۷ کشور جزو بازارهای جدید هستند.
براساس این گزارش، شرکت صنایع شیر ایران از درآمد ۲.۵ میلیون دلاری در سال ۷۹ به درآمد ۷۲۰ میلیون دلاری در حال حاضر دست یافته که انتظار می‌رود این درآمد ارزی تا پایان سال جاری به رقم ۷۳۳ میلیون دلار برسد.