تبیین انتظارات شش گانه مدیریت صندوق از حوزه حراست

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست مشترک با مدیران و کارکنان مجموعه حراست های تحت پوشش این صندوق بر تحقق انتظارات شش گانه مدیریت جدید در این حوزه تاکید کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده با اشاره به مسائل کلیدی و راهبردی در تنظیم سیاست های آینده کاری صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه حراست گفت: تمام افرادی که از سابقه مدیریتی بنده اطلاع دارند می دانندکه حراست ها و دستگاه های نظارتی برای اینجانب نقش بسیار تعیین کننده و اثرگذاری داشته و لازم می دانم تا در تمام تصمیم گیری های کلان، حراست ها نقش اصلی ایفا کنند.
تقی زاده گفت: معتقدم حراست ها باید در نقش مشاوری امین و دلسوز برای مدیران و پایگاهی مستحکم و حافظ امنیت برای همکاران باشند. امروز حراستی برای ما مطلوب و قابل قبول است که چشمان خود را با تیزبینی بر روی اتفاقات درون سازمانی و مسائل خارجی باز کرده و با ارائه تحلیل و گزارش‌های دقیق، علاوه بر نقش تعیین شده در قوانین، به عنوان یک اندیشه پرداز در سازمان حضور داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه نقش حراست در تمام دستگاه ها یک نقش بی بدیل و خاص است، افزود: اهمیت و جایگاه ویژه حراست در سازمان هایی که به نوعی با مسائل مالی و اقتصادی در ارتباط هستند، نمود بیشتری دارد.
تقی زاده با تاکید بر اینکه در منشور اخلاقی صندوق و برنامه راهبردی آن، مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری و تحقق سلامت کاری و شفافیت در امور جزء خطوط قرمز کاری بنده است، گفت: در برابر گسترش یا وقوع هرگونه فساد کوتاه نخواهم آمد. همه ما امروز باید قدردان فرصت خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای جامعه‌ای که عمر بی‌بدیل خود را برای خدمت به مردم و کشور گذاشتند، باشیم.
تقی زاده ادامه داد: این فرصت مرهون مجاهدت و ایثار شهدای عزیز انقلاب اسلامی و هدایت ها و رهبری اندیشمندانه مقام معظم رهبری و برنامه های ارزشمند و ارزش محور دولت تدبیر و امید و وزیر مردمی تعاون کار و رفاه اجتماعی است.
وی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا نسبت به ارتقاء شان و جایگاه جامعه عزیز بازنشستگان کشور و نیز تامین حداقل معیشت ایشان طبق منویات مقام معظم رهبری اقدام کنیم؛ این حرکت جز با همراهی و همکاری صادقانه و صمیمانه شما عزیزان میسر نخواهد شد. انتظار دارم حراست ها به عنوان بازوی مشورتی و چشم بینای مدیریت همواره در کنار اینجانب برای اصلاح امور و تعیین برنامه های کاربردی و استراتژیک آن حضور داشته باشند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به انتظارات شش گانه مدیریت این صندوق از کارکنان حوزه حراست گفت: اول، حراست ها در برخورد با مفاسد و سالم سازی محیط کار و تحقق پاکدستی و شفافیت مالی و سلامت اداری نباید لحظه ای کوتاه بیایند. دوم، درایت و دوراندیشی و برنامه ریزی و طراحی اصول کلان کاری در هر مجموعه یک ضرورت برای حراست هر مجموعه است. سوم، حراست ها در کنار نقش مشورتی برای مدیران ، باید تبدیل به پایگاه اصلی و مهم برای حمایت از همکاران و همراهی با ایشان در شرایط مختلف کاری باشند و جامعه بازنشستگی و همکاران ارجمند صندوق باید حراست ها را به عنوان یک مأمن و پناهگاه مطمئن برای خود بدانند.
تقی زاده در ادامه اظهار داشت: چهارم، یکی از انتظارات و برنامه های مهم دولت دوازدهم تحقق منشور حقوق شهروندی و توجه به قانون در دستگاه ها به خصوص دستگاه های نظارتی است که سرفصل تحقق این خواسته ها باید از حراست ها شروع شود. پنجم، یکی از بزرگترین آسیب های محتمل در حراست ها، ورود به فضای سیاسی و نگاه جناحی است که تاکید جدی و عملی بر پیشگیری از این رخداد دارم و ششم اینکه نقش پیشگیرانه و جنبه نرم افزاری حراست ها در مواجهه با تخلفات اداری و انحرافات احتمالی باید ارتقا یابد.
وی یادآور شد: یادمان باشد که نوع دیدگاه ما به دارائی های این صندوق و بنگاه های اقتصادی، در کارکرد و بهره وری کاری این مجموعه بسیار مهم است.
تقی زاده تاکید کرد: اگر اموال و دارائی های موجود را امانت یک میلیون و ۳۰۰ هزار بازنشسته و خانواده آنها، مستمری بگیران و به ویژه حقوق بین نسلی آن ها از آغاز تشکیل صندوق تاکنون بدانیم، حساسیت حفاظت از این اموال و دارایی ها دو چندان می شود.
وی با بیان اینکه استفاده از نرم افزارها و پیشرفت تکنولوژی نیز می تواند ما را در مسیر ارتقاء حراست از دارائی های موجود کمک کند، تصریح کرد: باید با مجهز شدن به فناوری های روز و به خصوص استفاده از نیروی انسانی کارآمد و متخصص در این زمینه در حوزه حراست گام برداشت.
تقی زاده تاکید کرد: شفافیت حساب ها و اطلاعات بنگاه ها، در حراست از حقوق و دارائی های بنگاه ها فوق العاده مهم بوده و لازم است در این زمینه نیز برنامه ریزی لازم صورت گرفته و کارمنسجمی انجام شود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حوزه حراست تنها در ابعاد اقتصادی آن خلاصه نمی شود و باید نیم نگاهی نیز به موضوع حراست در بُعد نیروی انسانی، سلامت اداری و مسائل روحی و روانی کارکنان داشت.
تقی زاده با تاکید بر اینکه واحد حراست نیز همچون سایر واحدها بی نیاز از مراقبت نیست، گفت: ارتباط کارکنان با این واحد باید براساس اعتماد شکل گیرد. واحد حراست بیشتر از سایر واحدها نیاز به خودسازی، ایمان، تقوا و آموزش چه در زمینه مسائل دینی و مذهبی و چه مسائل تخصصی و اداری دارد.
وی افزود: درحقیقت می توان گفت که کارکرد و روش ها سطح تحصیلات و سطح تخصص حراست، نمادی از کارکرد سازمان است و حراست آینه یک سازمان است.
تقی زاده با قدردانی از زحمات و دلسوزی مدیریت و مجموعه کارکنان حراست صندوق گفت: از تک تک کارکنان و مدیریت حراست که در این مدت با توجه به مشغله کاری و فضای گسترده صندوق توانسته اند انتظارات بنده را در این حوزه فراهم کنند تقدیر و تشکر می کنم.