با هدف تکریم بازنشستگان محترم دانشگاه لرستان انجام شد.

با حضور سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری استان لرستان دومین گردهمایی بازنشستگان دانشگاه لرستان برگزار گردید.

در آستانه فراسیدن ایام  مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی، دومین گردهمایی بازنشستگان دانشگاه لرستان با حضور آقای سراهنگ سرپرست مدیریت صندوق بازنشستگی استان لرستان ، آقای نظری ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری لرستان، در  همایشی که روز چهارشنبه، ۱۱ بهمن‌ ماه، در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد. سراهنگ سرپرست  صندوق بازنشستگی استان اعلام نمود : بازنشستگان دانشگاه لرستان از مجاهدان علم و پژوهش بوده‌اند و سال‌ها در این مسیر مجاهدت کرده‌اند. وی فعالیت کانون بازنشستگان دانشگاه لرستان را بسیار خوب ارزیابی کرد و همکاری رئیس دانشگاه لرستان (دکتر علی نظری) با کانون بازنشستگان این دانشگاه را کم‌نظیر در سطح استان دانست.

سراهنگ در ادامه، گزارشی از وضعیت فعالیت صندوق بازنشستگان استان لرستان ارائه کرد.و توضیح داد به رغم کمبود نیروی انسانی کافی در صندوق، با نهایت دقت، پرونده‌های بازنشستگان سال ۱۴۰۲ استان لرستان، بررسی و احکام آنان صادر شدند. مدیر صندوق بازنشستگی استان لرستان بر این نکته تصریح کرد که  مشکلات  و درخواست مکتوب بازنشستگان استان لرستان به صورت روزانه، دریافت و ستاد مرکزی منعکس می‌شود.

مسلم سراهنگ، موضوع بیمه تکمیلی را نیز در سخنانش، بیان کرد و ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری را تشریح کرد که براساس آن دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند خدمات رفاهی و بیمه تکمیلی را برابر با شاغلان برای بازنشستگان هم انجام بدهند که یکی از این دستگاه‌ها، دانشگاه لرستان که این کار را انجام داده است و جای قدردانی دارد. سرپرست صندوق بازنشستگی استان در پایان صحبت های خود ، خواستار تخصیص سهمیه وام ضروری ، اختصاص داده شده به مدیریت های استانی صندوق بازنشتگی کشوری ،  بر اساس  شاخص توسعه یافتگی شد.
در ادامه مراسم ، آقای نظری ریاست دانشگاه لرستان اعلام نمود :  امروز دانشگاه لرستان توانسته است در لیست مورد تأیید آموزش عالی کشور عراق قرار بگیرد و امروز توانسته‌ایم تعداد ۶۰۰ نفر دانشجوی بین‌المللی پذیرش کنیم ، که این امر مدیون زحمات شما بوده است{خطاب به بازنشستگان دانشگاه}».
وی ادامه داد: «اگر دانشگاه لرستان امسال توانست تا این لحظه درآمدهای اختصاصی‌اش را دو برابر کند و این نوع درآمدها را از مبلغ ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون پارسال به رقمی بیشتر از ۳۶ میلیارد تومان برساند و وابستگی دانشگاه لرستان به درآمدهای اختصاصی از ۵ به ۱۰ درصد برسد همگی مرهون زحماتی است که سالیان سال شما عزیزان کشیده‌اید و البته عزیزانی که الان در جمع ما نیستند».
رئیس دانشگاه لرستان در بخش دیگری از سخنانش، از بازنشستگان دانشگاه لرستان به خاطر برخی کمبودها در زمینه خدمات رفاهی و بیمه تکمیلی، پوزش خواست و در عین حال تأکید کرد همه تلاش تیم مدیریتی دانشگاه لرستان آن است که کمبودها، رفع شود.
آقای علی امیری، رئیس مجمع کانون‌های بازنشستگی استان لرستان،  در سخنانی، خواستار اجرای کامل قوانین مربوط به همسان سازی حقوق بازنشستگان شد.
امیری، با استناد به قانون مدیریت خدمات کشور توضیح داد حقوق بازنشستگان باید متناسب با افزایش حقوق شاغلان، افزایش پیدا کند.وی با استناد به این قانون، خواهان شد هر دستگاهی به صورت جزیزه‌ای درباره حقوق بازنشستگان عمل نکند و همه دستگاه‌ها باید متناسب با نرخ تورم، رشد حقوق بازنشستگان را مدنظر قرار بدهند.
در پایان مراسم از  زحمات تعدادی از بازنشستگان دانشگاه لرستان با اهداء تندیس و  لوح سپاس قدر دانی بعمل آمد.