تامین منابع مالی مطمئن و پایدار جزو اصلی ترین برنامه های صندوق است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تامین منابع مالی مطمئن و پایدار از مهم ترین برنامه های ما در صندوق است که این امر برای پاسخ به مطالبات و مشکلات بازنشستگان عزیز در اولویت است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در دیدار نوروزی با معاونین، مدیران و کارکنان این صندوق اظهار داشت: بازنشستگان عزیز سرمایه ملی و ولی نعمتان ما هستند و به همین دلیل تمرکز تلاش ها و برنامه های صندوق در رفع مشکلات این عزیزان قرار خواهد گرفت.

تقی زاده گفت: خداوند را سپاسگزاریم که توفیق خدمتگزاری به بهترین و شایسته ترین بندگان خداوند یعنی بازنشستگان را به همه ما عنایت فرمود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه بار دیگر در صندوق بازنشستگی کشوری مشغول به خدمت شده است، گفت: خوشحالم که به خانه اول بازگشتم و در کنار شما عزیزان قرار گرفتم. با تجربه ای که از سال ها خدمت در هیات مدیره صندوق و همچنین معاونت مجلس و امور استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسب کردم، با شناخت و آگاهی این وظیفه خطیر را پذیرفتم.

تقی زاده ادامه داد: من هم گذشته صندوق را می دانم و هم از وضع موجود مطلع هستم و هم روند وصعیت صندوق در آینده مطلع هستم. تردیدی نیست که وضع کنونی صندوق های بازنشستگی در دنیا و در کشورمان به ویژه این صندوق، مناسب نیست و شرایط عادی ندارد که این شرایط نیازمند تدابیر خاص و تلاش جهادی است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین تاکید کرد: همه می دانیم که صندوق در تامین منابع مالی با مشکلات جدی مواجه است و ما باید اتکا به بودجه عمومی دولت را کاهش دهیم.

تقی زاده با تاکید بر اینکه وضعیت موجود حاصل سیاستگذاری ها، تصمیمات، رویکردها و مدیریت های گذشته نه در دوره ای خاص که طی سال های مختلف است، گفت: تامین منابع مالی مطمئن و پایدار جزو مهم ترین برنامه ها و اولویت های صندوق است. که در این زمینه برنامه مدونی پیش بینی شده است که در قالب برنامه های کوتاه مدت یکساله و میان مدت با مشارکت کارکنان صندوق، صاحب نظران و سهام داران صندوق یعنی بازنشستگان عزیز تدوین و ارائه خواهد شد.

وی برنامه ها و جهت گیری های صندوق را هم راستا با سیاست های کلان دولت تدبیر و امید و برنامه های اعلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و افزود: با تحلیل وضع موجود در درون و بیرون از صندوق، شناسایی تهدیدها و فرصت ها و نقاط ضعف و قوت در رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت صندوق با برنامه ریزی درست عمل کنیم و از فرصت های بیرونی به خوبی بهره مند شویم.

تقی زاده تاکید کرد: صندوق بازنشستگی کشوری برای برون رفت از وضعیت کنونی نیازمند اصلاحات در سه بخش سیستمی، پارامتریک و ساختاری است که من تنها به اصلاحات ساختاری اشاره می کنم و دو دسته اصلاحات دیگر نیازمند تدبیر کلان دولت و مجلس است که در برنامه ای جامع به آن خواهیم پرداخت.

وی با تبیین برنامه ها و رویکردهای صندوق در بخش اصلاحات ساختاری گفت: اصلاح وضع موجود و ساماندهی امور به ویژه در بخش های مالی و اقتصادی، اصلاح فرایندها و رویه ها،شفاف سازی نظام پولی و مالی، بازنگری در ساختار مدیریت منابع انسانی هلدینگ ها و شرکت ها، خروج از بنگاه داری با توجه به سیاست دولت تدبیر و امید و وزارت رفاه، تسهیل در واگذاری ها و مشارکت دهی بخش خصوصی، درگیر کردن سهام داران و مشارکت ان ها در مدیریت منابع اقتصادی و بهره گیری از دولت الکترونیک از جمله رویکرهای ما در این دوره است.

وی خطاب به کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری، تصریح کرد: نیروی انسانی سازمان، یعنی شما عزیزان، جزو سرمایه های اصلی صندوق برای تحقق اهداف و برنامه ها هستید و برای برون رفت از شرایط غیرعادی کنونی یک تفکر سیستمی، تلاش جمعی و همکاری صادقانه نیاز است.

تقی زاده در پایان تاکید کرد: برای پیشبرد برنامه ها و اهداف خود و همچنین خدمت رسانی به جامعه و خانواده بزرگ بازنشستگان و افراد تحت پوشش، از تک تک همکاران انتظار دارم در این مسیر دشوار ما را یاری کنند، چراکه بدون حمایت شما عزیزان رسیدن به مقصد میسر نخواهد بود.