فعالان اقتصادی ناامیدی را از بطن جامعه بزدایند

نماینده مردم تهران و نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هلدینگ های اقتصادی می توانند در رفع چالش های اقتصادی کشور نقش تعیین کننده ای داشته و فضای یاس و ناامیدی در بین لایه های مختلف جامعه، از جوانان و دانشجویان تا بازنشستگان را از بین ببرند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سید فرید موسوی در نشست هم اندیشی صندوق بازنشستگی کشوری با هلدینگ ها و شرکت های تابعه آن که امروز (دوشنبه) در تهران برگزار شد، با بیان اینکه امروز وضعیت اقتصادی کشور در نقطه حساسی قرار دارد و چالش ها آن بر کسی پوشیده نیست، افزود: در سال های گذشته مُسکن های زیادی به اقتصاد بیمار کشور تزریق شد، اما دیگر این بیمار مقاوم شده و باید راه حل جدیدی برای نجات آن اندیشیده شود.

وی با اشاره به تلاش دست های پنهان برای ایجاد فضای یاس در زمینه فعالیت های اقتصادی کشور تصریح کرد: یاس و ناامیدی اقتصادی هر گونه اقدام و اصلاح موثر را در گام های ابتدایی از بین می برد، بنابراین باید تکنیک های خلاقانه همراه با نوآوری از سوی نظام مدیریتی و اقتصادی ارائه شود.

موسوی تاکید کرد: صندوق بازنشستگی کشوری باتوجه به فعالیت اقتصادی خود نقش پراهمیتی در برون رفت از چالش های اقتصادی کشور و ایجاد امید در جامعه دارد، چراکه مخاطبان آن قشر فرهیخته ای است که هر نوع برداشت آنان از اتفاقات درونی صندوق به جامعه تزریق می شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مخاطبان صندوق بازنشستگی کشوری اگر ادراک مثبتی از عملکرد صندوق داشته باشند، توشه ای برای برون رفت از وضعیت چالشی اقتصاد کشور و ایجاد امید در جامعه خواهند بود.

موسوی افزود: اگر شفافیت در عملکرد سایر صندوق های بازنشستگی وجود داشته باشد، کارکنان سراسر کشور انگیزه لازم برای کار مطلوب را خواهند داشت و امید به آینده در آنان حفظ می شود.

وی بیان داشت: نقش روابط عمومی و ارتباط با ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری در زمینه ایجاد امید اقتصادی، بسیار مهم است تا تفسیر ادراکی از ناامیدی اقتصادی که سال های گذشته به جامعه تزریق شده است را با تلاش خود اصلاح کند.

موسوی بابیان اینکه حضور در فضای سرمایه گذاری با فعالیت و شفافیت مدیران اقتصادی میسر می شود، اظهار داشت: نمی توانیم مبتنی بر روش های گذشته عمل کنیم، باید با نوآوری اقتصادی و استفاده از نیروهای جوان، جشن پایان بحران صندوق های بازنشستگی را در آینده ای نه چندان دور بگیریم.

خبرنگار: مینا شیروانی ناغانی
عکاس: محسن دلیلی