پرداخت تسهیلات کم بهره زمینه ساز توسعه اشتغال در کشور

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: استان اردبیل از ظرفیت های بسیار بالایی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برخوردار است و خوشبختانه این استان در حوزه اشتغال خوب عمل کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در سفر به استان اردبیل با حضور در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان که به ریاست استاندار و با حضور مدیران ارشد استان اردبیل برگزار شد، ضمن تبریک هفته کارگر به همه زحمت کشان عرصه کار و تولید، گفت: استان اردبیل را نمی توان فقط یک استان دانست، چراکه اردبیل مرکز آسیای میانه و قفقاز است و از پتانسیل های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

تقی زاده خواستار تدوین طرح جامع سرمایه‌گذاری در استان اردبیل شد و گفت‌: استان اردبیل دارای ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف است که باید بتوانیم با تسهیل روند سرمایه‌گذاری بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم. انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهند تا سرمایه گذاران بتوانند بدون هیچ دغدغه‌ای سرمایه‌گذاری کنند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر فرصتی در بخش اشتغال کشور ایجاد شده که همه ما برای فراهم کردن زمینه اشتغال از این فرصت استفاده کنیم. رئیس جمهور در نشست مدیران ارشد دولت تدبیر و امید اهدافی را در حوزه اشتغال ترسیم کردند که هم سو با اهداف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و آن ایجاد زمینه اشتغال با حمایت از تولیدات داخلی است و این برنامه ها نیازمند بستر سازی لازم و فرهنگ سازی است.

تقی زاده با اشاره به سخنان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه اگر فقط ۳۵ درصد مصرف پوشاک داخلی افزایش پیدا کند زمینه اشتغال۵۰۰ هزار نفر فراهم خواهد شد، گفت: با توجه به ظرفیت های بالای استان اردبیل در زمینه گردشگری می توان و باید اردبیل را به عنوان مرکز توریستی کشور معرفی کرد؛ از سوی دیگر باید به بخش های صنعت و کشاورزی استان نیز توجه کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: طرح ها و برنامه هایی که در سطح استان شروع شده نشان از ایجاد افق های جدید در بخش اشتغال فراگیر و پایدار روستایی و عشایری است. پرداخت تسهیلات کم بهره به طرح های هدفمند یکی از اتفاقات خوبی است که برای توسعه اشتغال در کشور صورت گرفته است و من امیدوارم قدم های مثبتی در این بخش در استان اردبیل برداشته شود.

تقی زاده با بیان اینکه ۳۰ درصد منابع اشتغال روستایی در اختیار وزارت کار است، تصریح کرد: تلاش ما این است که ظرفیت خوبی در اختیار استان اردبیل گذاشته شود. براساس آمار و گزارش ها، استان اردبیل در حوزه اشتغال بسیار موفق عمل کرده و ۲۸۰۰ طرح در حوزه اشتغال فراگیر تسهیلات دریافت کرده و این استان وضعیت مناسبی نسبت به سایر استان ها دارد.

وی تاکید کرد: برای موفقیت در فضای کسب و کار و در شرایط فعلی اقتصاد کشورمان باید فرایند تسهیل صدور مجوزهای سرمایه گذاری عملی و اجرایی شود که این کار هم به نفع مردم و هم به نفع سرمایه گذار خواهد بود.

تقی زاده در خصوص پنجره واحد اشتغال که به صورت پایلوت کشور در استان اردبیل اجرا می شود، گفت: امیدوارم این کار ویژه که در استان شروع شده در وزارتخانه هم ساماندهی شود و استان اردبیل به عنوان پایلوت این طرح بتواند نقش ویژه ای در توسعه اشتغال ایفا کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین در جمع کارگران استان اردبیل، این قشر زحمتکش را جز حلقه های محکم پیشرفت جامعه و کشور برشمرد و افزود: همه کارفرمایان باید جهت تامین امنیت شغلی بیشتر کارگران به بیمه آن ها توجه ویژه کنند.

تقی زاده اظهار داشت: در استان اردبیل مردمی فهیم، استانداری سختکوش و نمایندگان هماهنگی دارد که این سه در کنار هم سبب توسعه و پیشرفت استان خواهد شد

وی افزود: همه ما در جایگاه خود کارگر هستیم و حفظ شان و منزلت کارگران جزو وظایف همه مسوولان نظام است.