طرح مشکلات بازنشستگان کرمانشاهی در دیدار با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در سفر به استان کرمانشاه در جمع صمیمی کانون های بازنشستگی این استان حضور یافت و درباره مسائل و مشکلات بازنشستگان به گفت و گو پرداخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در سفر به استان کرمانشاه در جمع بازنشستگان و روسای کانون های بازنشستگی این استان به همراه مدیر صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه حاضر شد و درباره مسائل و مشکلات حوزه بازنشستگی به گفت و گو پرداخت.

بازنشستگان حاضر در این نشست، پیرامون مسائل مختلفی چون میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۳۹۷، کمبود بودجه و افزایش مناسب در همسان سازی و ترمیم حقوق بازنشستگان، مشکلات بیمه تکمیلی و ضعف های پوشش درمانی بازنشستگان، نحوه سفرها و بهبود برنامه گردشگری برای بازنشستگان و همچنین ضرورت ارتقای جایگاه بازنشستگان در میان خانواده و جامعه به ایراد سخن پرداختند. همچنین جلیل رحیمی صدر، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمانشاه نیز گزارشی از عملکرد این مدیریت ارائه کرد.

تقی زاده همچنین در سفر به استان کرمانشاه، در جمع کارگران این استان نیز حضور یافت و با تبریک روز و هفته کارگر و عید مبارک نیمه شعبان، گفت: برای همگان روشن است که چرخ تولید و اقتصاد به دست توانای کارگران سخت کوش می چرخد و تلاش و کوشش آنان باعث رونق صنعت و بهبود اقتصاد کشور می شود.

تقی زاده اظهار داشت: اگر کارگران به لحاظ معیشت و امنیت شغلی مورد حمایت قرار گیرند به طور قطع کیفیت و بازدهی کار آنان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی کارگران را افسران عرصه تولید و اقتصاد نامید و ضمن تجلیل از تلاش های شبانه روزی زنان و مردان کارگر، گفت: نباید فراموش کرد که کارگران همواره در معرض خطر و حادثه هستند و هر روز شاهدیم که در خبرها و رسانه ها اعلام می شود که کارگری به دلیل استفاده نکردن از تجهیزات و وسایل ایمنی جان خود را ازدست داده است.

تقی زاده بیشترین میزان مرگ و میر کارگران را در بخش فعالیت های ساختمانی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در دوسال اخیر با تاکید وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ایمنی محیط کار بیشتر مورد توجه قرار گرفته تا جایی که رویکرد اساسی و جدید این وزارتخانه برای توسعه فرهنگ ایمنی، بهبود شرایط محیط کار و کاهش حوادث ناشی از کار استفاده از مدل خود بازرسی درون کارگاهی شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: مدلی که به اعتقاد کارشناسان ضریب حوادث ناشی از کار در محیط های کارگری را کاهش داده و نظارت براین حوزه را بیشتر کرده است به طوری که در این مدل کارفرما ملزم به بکارگیری یک نیروی واجد صلاحیت تحت عنوان مسوول ایمنی است که انتخاب مسول ایمنی براساس مدرک تحصیلی، سوابق آموزشی ایمنی، سابقه کار و تعداد کارگران کارگاه است.

تقی زداه تاکید کرد: پس لازم است کارفرمایان به منظور حفظ جان کارگران و ارتقای ایمنی محیط های کاری اقدام به تامین وسایل ایمنی در حین کار و ایجاد امکانات و تجهیزات استاندارد کنند تا از این طریق کمتر شاهد حوادث برای کارگران عزیز و زحمتکش باشیم.