برگزاری جشنواره ادبی در برنامه های آتی صندوق بازنشستگی کشوری

نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی ویژه کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات کارکنان صندوق و بازنشستگان تحت پوشش گفت: صندوق در تلاش است جشنواره ای را باعنوان جشنواره ادبی بازنشستگان کشوری برگزار کند که پس از بررسی و نهایی شدن به صورت رسمی اعلام می شود.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب از چند جهت برای ما اهمیت دارد، یکی اینکه کتاب و کتابخوانی در جهت ایجاد گفتمان و صلح گام برمی دارد.

تقی زاده با بیان اینکه حوزه کتاب و کتابخوانی فرصتی برای تبادل اطلاعات و نقد مسائل روز فرهنگی توسط نویسندگان و اهالی فرهنگ است، اظهار داشت: یکی از وسایلی که می‌تواند انسان را از قید و بند روزمرگی رها کند، کتاب است. همچنین برای رسیدن به جامعه‌ای پیشرفته باید فرهنگ کتاب ترویج شود و این سرمایه‌های ارزشمند به نسل‌های دیگر منتقل کرد.

وی با تاکید بر اهمیت کتابخوانی در میان کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری، اظهار داشت: یکی دیگر از ویژگی های برگزاری نمایشگاه کتاب، برای کارمندان این صندوق است. افرادی که طی روزهای هفته خالصانه و خاضعانه برای بازنشستگان کار می‌کنند و در تلاش هستند تا دغدغه‌های این قشر را تا حد ممکن کاهش دهند. این افراد نیز اگر با آگاهی و مطالعه به این سمت بروند و از آخرین مسائل و دستاوردهای روز دنیا با خبر باشند، قطعا می توانند در خدمت رسانی به جامعه هدف موفق عمل کنند.

تقی زاده اضافه کرد: باور ما این است که سازمانی به پویایی می رسد که به آگاهی رسیده باشد و این ممکن نیست مگر با مطالعه و تحقیق و به همین دلیل ما باید از خودمان شروع کنیم.

وی از واحدهای صندوق بازنشستگی کشوری خواست تا مساله کتابخوانی بازنشستگان و کارکنان صندوق را جدی بگیرند و ادامه داد: باید با برگزاری مسابقات کتابخوانی، کتاب‌هایی را معرفی کرد که انسان ساز بوده و بتواند در زندگی افراد تاثیرگذار باشد.