رعایت اخلاق و حفظ وحدت امت اسلامی دو رهنمود امام خمینی (ره) برای پایداری انقلاب اسلامی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به مناسبت چهاردهم خرداد سالروز رحلت جانسوز بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده همزمان با رحلت پیرجماران حضرت امام خمینی (ره) پیامی صادر و آورده است: باز هم خرداد پر از حادثه از راه رسید. چهاردهم خرداد سالروز رحلت جانگداز بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه، ما را به یاد وصیت سیاسی آن امام همام و آن امام بزرگوار می اندازد، وصیتی سیاسی اجتماعی و البته اخلاقی که امام (ره) در زمان رحلت خود آن را به یادگار گذاشت.

تقی زاده ادامه داد: نگاهی به ماهیت و مضمون این وصیت تاریخی ما را به سوی رعایت اخلاق حسنه، تکیه بر قرآن و عترت و پیروی از ولایت فقیه رهنمون می سازد، ولایتی که با تکیه بر آن حدود بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد.

وی تاکید کرد: آن امام بزرگوار در طول حیات خویش همواره بر وحدت و عزت مسلمین و جامعه ایران اسلامی تأکید فراوان داشت. ماهیت بیشتر سخنرانی ها و پیام های تاریخی امام رحمه‌الله‌علیه نمونه ای از اخلاق و تکیه بر وحدت جامعه اسلامی است. اگر آن امام بزرگ که رحمت خداوند بر او باد همواره در سخنان و مشی و منش خویش بر وحدت بین جامعه و امت اسلامی تأکید نمی‌کرد، انقلاب اسلامی به درختی تنومند و پربار تبدیل نمی شد و امروز یکی از کشورهای بزرگ و تاثیرگذار در خاورمیانه ای که هر سوی آن پر از جنگ و خونریزی و کشمکش است، نبود. این همان انقلابی است که امام خمینی (ره) رهبر و پرچمدار آن بوده است.

وی در ادامه آورده است: این رهبری هوشمندانه و این تجربه سترگ پیر جماران سرچشمه خود را در سال های پیش از آن می جوید؛ در واقعه ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ .

تقی زاده تصریح کرد: ۱۵ خرداد ۴۲ واقعه بسیار خونین و دردناک در تاریخ ایران اسلامی است. واقعه ای که طی آن مردم بسیاری در سرزمین ما به خاک و خون کشیده شدند و به یکی از جنبش های ماندگار و اثرگذار و نقطه عطفی در کارنامه انقلاب اسلامی تبدیل شد و سرآغاز تحولات و دگرگونی های شگفت آوری شد که می توان آن را به یوم الله ۱۵ خرداد لقب داد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: همین واقعه مهم و بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی سبب شد تا جریان ها و حرکت‌های مردمی با هدایت و رهبری امام خمینی (ره) به راه افتد و دل‌ها، هدف‌ها و ذهن مردم را با امام امت یکی کند.

تقی زاده یادآور شد: قیام ۱۵ خرداد و تبعید تاریخی امام خمینی(ره) سبب شد تا امام امت در مرکز توجه جامعه جوان ایرانی قرار گیرد، جامعه ای که در آن زمان علاوه بر تکیه بر دین اسلام و اعتقادات دینی تاریخ ساز تکیه بر سنت ها و آیین های ایرانی نیز داشت و همه اینها سبب شد تا رهبری امام در آن شرایط و در آن زمان محوری برای ایجاد حرکت های بزرگتر و جنبش های بزرگتر و در نهایت پیروزی و اتفاق تاریخی به نام انقلاب اسلامی شود.

وی اظهارداشت: قطعاً حضور امام خمینی و جایگیری ایشان در ذهن و روح مردم ایران سبب شد تا در زمان رحلت آن بزرگ مرد نیز مردم از پیر و جوان و زن و مرد در هرکجای ایران همه از رحلت آن بزرگمرد تاریخی همچون پدری عزیز و بزرگ شگفت‌زده و البته اندوهگین شوند.

وی در پایان اظهارداشت: همه ما در هر زمان و در هر جایی که باشیم باید با تبعیت از آن بزرگوار و وصیت تاریخی آن امام عزیز تلاش کنیم جامعه ایران و کشورمان را آنطوری که شایسته آن است بسازیم و شکوفا کنیم. ایران با استقلال آزادی و تکیه بر توان داخلی و استفاده از تخصص های جوانان، زنان و مردان و به خصوص با احترام و استفاده از تجربه های سترگ بازنشستگان که سالها در راه خدمت به ایران اسلامی عمر عزیز خود را سپری کردند می تواند به درجه عالی از توسعه یافتگی و پیشرفت برسد.