ضرورت توانمندسازی بازنشستگان با آموزش های فنی و حرفه ای

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توانمندسازی بازنشستگان کشوری با توجه به آموزش های فنی و حرفه ای کشور خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سعید مازندرانی در نشست هم اندیشی مدیرعامل صندوق با کانون های بازنشستگی استان گلستان، با تاکید بر اینکه دکتر تقی زاده باوجود مشکلات صندوق بازنشستگی کشوری توانسته در آرامش این صندوق نقش آفرین باشد، گفت: در ۵ ماه گذشته تیم جدید مدیریتی صندوق توانسته با حضور و تعامل با مجلس و دولت، اتفاقات خوبی را رقم بزند که اخرین اقدام مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری، پرداخت زودهنگام افزایش حقوق و همسان سازی بازنشستگان کشوری بود که از این بابت جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در استان مورد توجه قرار دارد، استفاده از خدمات مشاوره ای و روانشناختی و همچنین استفاده از آموزش های فنی حرفه ای برای توانمند سازی بازنشستگان و خانواده این عزیزان است. ایجاد تعاونی ها نیز در این حوزه در دستور کار قرار دارد. با ایجاد این تعاونی ها شرایطی محیا می شود تا بازنشستگان بعد از بازنشستگی از توان خود در زمینه های مختلف استفاده کنند.

رضا جعفری مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گلستان نیز گفت: استان گلستان ۲۷ هزار و ۷۰۰ بازنشسته دارد. صندوق بازنشستگی کشوری علاوه بر کارهای اصلی، فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی را نیز در خانه امید دنبال می کند که مورد استقبال بازنشستگان قرار می گیرد.

جعفری با تاکید بر اینکه بیشتر فعالیت های صندوق در خانه امید توسط خود بازنشستگان انجام می شود گفت: کانون ها پیگیر مطالبات بازنشستگان در ابعاد مختلف هستند. باید نگاه ها در حوزه های مختلف به استان ها در حوزه بازنشستگی همانند تهران باشد.

در ادامه این نشست نیز تعدادی از بازنشستگان و روسای کانون‌ها، مشکلات خود را با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در میان گذاشتند.