تشکیل فراکسیون بازنشستگی در مجلس ابزار قانونی برای حل مشکلات

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: یکی از نیازهای اصلی بازنشستگان، تشکیل فراکسیون بازنشستگی است تا از طریق آن مسائل و مشلات این قشر به صورت تخصصی و در قالب قانونگذاری حل و فصل شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در دیدار با روسای کانون های بازنشستگی استان کردستان، اظهار داشت: در طول ۴ ماه مدیریت این صندوق به ۲۱ استان کشور سفر و از نزدیک با بازنشستگان دیدار داشته ام تا از نظرات همه استان ها برای تحول در خدمات بازنشستگی استفاده شود.

وی با بیان اینکه در ساختار تبعیض هایی وجود دارد، اظهار داشت: قانون خدمات کشوری در گذر زمان نیازمند تغییراتی است که در تلاش هستیم این تغییرات به نفع بازنشستگان باشد.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بر اساس جانمایی انجام شده و با انعقاد تفاهم نامه با شهرداری سنندج برای احداث خانه امید در این شهر، این خانه در اولویت ویژه صندوق قرار گرفته و تا یکسال آینده به بهره برداری می رسد.

تقی زاده افزود: خانه امید می تواند محل مناسبی برای فعالیت های فرهنگی، صنفی و دیگر مسائل بازنشستگان باشد و تلاش ما بهره گیری بیشتر از ظرفیت چننی مکان هایی است و می خواهیم بهرتین نقاط شهر نظیر پارک ها برای این منظور اختصاص یابد.

وی افزود: فعال سازی خانه های امید و پویایی این خانه ها به عنوان مراکزی برای دورهمی بازنشستگان مورد توجه ویژه است .

وی گفت: با شکل گیری تشکل های بازنشستگی، امور بازنشستگان به خود آنان واگذار می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه و طرح های خوبی را آغاز کردیم و تلاش داریم آثار این اقدامات، نتایج مطلوبی را برای بازنشستگان به دنبال داشته باشد.

تقی زاده با بیان اینکه تعامل و هماهنگی بیشتر در حوزه بازنشستگی، بین دولت و مجلس شورای اسلامی یک ضرورت است، اضافه کرد: انتظار ما راه اندازی و فعال شدن فراکسیون بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی برای شنیده شدن صدای بازنشستگان، طرح مسائل و مشکلات این عزیزان است که قرار است این فراکسیون تا ۲۰ تیر راه اندازی شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه تعدادی از شرکت های وابسته به صندوق سودآوری خوبی برای سرمایه های در اختیار دارند، شفاف سازی فعالیت این شرکت ها برای خدمت بیشتر به بازنشستگان را ضروری دانست.

تقی زاده تامین و تقویت زیرساخت ها برای بیمه تکمیلی بازنشستگان و ایجاد بانک اطلاعاتی ویژه این قشر به ویژه در حوزه سلامت و نیز توجه به ورزش آنان را از دیگر برنامه های در دست اجرای صندوق بازنشستگان کشوری عنوان کرد.

وی گفت: بازنشستگان سرمایه های صندوق بازنشستگی کشوری هستند و همه سرمایه‌های صندوق نیز متعلق به آنان است و به همین دلیل محور فعالیت های ما بازنشسته محوری است.