چند پیشنهاد صندوق بازنشستگی کشوری برای اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری بااشاره به پیشنهادات این صندوق در خصوص اصلاح بخش هایی از فصل ۱۳ لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری، گفت: این قانون در سال ۸۶ به صورت آزمایشی مصوب و اجرایی شد و قرار بود پس از ۵ سال به صورت دائمی درآید اما اکنون پس از ۱۰ سال مجددا در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمدعلی ابراهیم زاده در نشست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای صندوق و بازنشستگان فصل ۱۳ این لایحه بسیارمهم بوده و به صورت مستقیم به حوزه بازنشستگان و صندوق های بازنشستگی پرداخته است.

وی ادامه داد: در خصوص ماده ۱۰۱ نیز پیشنهاد دولت، مربوط به اشتراک کارکنان پیمانی دستگاه های دولتی در صندوق بازنشستگی کشوری است. اصولا کارکنان دولت و بخش غیردولتی از یکدیگر جدا بوده و باید در بحث کسور پردازی و بازنشستگی نیز جدا در نظر گرفته شوند. بنابراین یکپارچکی کارکنان دولت برای پرداخت کسور به صندوق های بازنشستگی مهم است.

ابراهیم زاده ماده ۱۰۳ لایحه پیشنهادی دولت را گامی هرچند اندک برای رسیدن به استانداردها عنوان کرد و افزود: تا پیش از این معیار بازنشستگی تنها ۳۰ سال سابقه خدمتی بود که در لایحه جدید، شرط سنی ۵۰ سال نیز اضافه شده و این گام کوچکی برای رسیدن به سن استاندارد بازنشستگی در دنیا یعنی ۶۵ سال است.

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری ماده ۱۱۰ لایحه پیشنهادی دولت را یکی دیگر از مواد قانونی مثبت ارزیابی کرد و افزود: در این ماده مقرر شده تا هیچ فردی تحت هیچ شرایطی در زمان اشتغال کسور بازنشستگی بیش از سقف مقرر حداکثر ۷ برابر حداقل حقوق شاغلین پرداخت نکند و به تبع آن در زمان بازنشستگی نیز بیش از سقف موصوف دریافت نکند. این ماده قانونی می تواند موجب کاهش فاصله حقوق شاغلان و به تبع آن بازنشستگان شود.