آغاز عملیات اجرایی خانه امید چهارمحال و بختیاری

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، عملیات اجرایی ساخت خانه امید در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی ربیعی در آیین آغاز عملیات اجرایی خانه امید بازنشستگان در استان چهار محال و بختیاری، اظهار داشت: حق مردم بیش از چیزی است که اکنون وجود دارد و امید است به لطف پروردگار، بتوانیم از مشکلات مردم بکاهیم تا آسوده خاطر و با عزت زندگی کنند.

ربیعی افزود: دولت تدبیر و امید دولتی است که برخلاف صدای کمی که از آن بیرون می‌آید و گاهی صداهای دیگری شنیده می شود و مسائل وارونه گفته می‌شود، چیزی جز خیرخواهی و اینکه با اندیشه خوب مسیری درست برای زندگی مردم تدارک ببیند، در این دولت وجود ندارد.

ربیعی ابراز امیدواری کرد: خانه امید بازنشستگان مکانی برای افزایش نشاط و ایجاد تشکل و گردهم آمدن این عزیزان باشد. در حال حاضر، کلنگ زنی خانه امید در مکان فعلی انجام می شود، اما اگر مکان مناسبت‌تری جز مکان فعلی برای احداث در نظرگرفته شود تا عموم شهر نیز بتوانند از آن استفاده کنند، اعتبار لازم از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: این ۴۷ امین خانه امید در کشور خواهد بود که امروز کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای احداث این خانه امید فراهم نبود، گفت: با پیگیری متعدد نماینده مردم شهرستان بروجن، اعتبار لازم برای احداث آن اختصاص یافت.

جمشید تقی زاده با بیان اینکه خانه های امید مراکز و کانون های دورهمی بازنشستگان تحت پوشش هستند، گفت: بازنشستگان چهارمحال و بختیاری، پس از ساخت این مرکز می‌توانند از امکانات خانه امید در راستای آموزش، پژوهش، همفکری و تشکل‌های مرتبط استفاده کنند. البته هدف صندوق بازنشستگی کشوری استفاده هرچه بیشتر بازنشستگان از امکانات و ظرفیت های خانه امید در سراسر کشور است.

تقی زاده با بیان اینکه سیاست ما سپردن فعالیت های اجرایی خانه های امید به کانون ها و خود بازنشستگان است، گفت: این مراکز ظرفیت های بالقوه ای هستند که با تدبیر و امید بازنشستگان و حضور موثر و بانشاط این عزیزان به شکل بالفعل درآمده و به پویایی و اثرگذاری بازنشستگان در سطح جامعه کمک می کند.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم با ایجاد و رونق دادن به خانه های امید در کشور، بازنشستگان را به ادامه زندگی در دوران جدید و نقش آفرینی در جامعه همچون زمان اشتغال امیدوار و ترغیب کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: در راستای افزایش سرانه سلامت و امید به زندگی در بین بازنشستگان، جشنواره‌های ورزش‌های همگانی و قهرمانی برای این عزیزان پیش‌بینی شده است و در آینده نزدیک جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.