تبریز بورس کفش می شود/ گروه صنعتی ملی مامور پیگیری بورس کفش تبریز

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست با فعالان صنعت کفش تبریز که با حضور تعدادی از مدیران این صندوق برگزار شد، پیشنهاد و اعلام کرد: با توجه به ظرفیت های موجود، نخستین بورس کفش ایران در شهر تبریز راه اندازی می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این نشست با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های تبریز در طراحی ، تولید و فروش کفش گفت: با تشکیل جلسات کارشناسی، تا یک ماه آینده تفاهم نامه ای منعقد می شود که بر اساس آن بورس کفش به مرکزیت تبریز شکل می شود.

تقی زاده ایجاد بورس کفش را موجب توسعه صنعت کفش تبریز و رونق اشتغال در این خطه دانست و گروه صنعتی ملی را مامور پیگیری و راه اندازی بورس کفش تبریز کرد.

صادقی مدیرعامل گروه صنعتی ملی نیز برنامه اصلی این گروه را افزایش فروش محصولات عنوان کرد و گفت: شرکت کفش ملی در راستای حمایت از کالای ایرانی، تلاش خود را برای توسعه کفش تبریز به کار می گیرد.

جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست، گفت: با دستور رئیس جمهور بعد از بازدید از بازار کفش تبریز که در سفر اردیبهشت هیات دولت به استان انجام شد، جلسات متعددی در تبریز و تهران تشکیل و تصمیمات مختلفی برای توسعه و افزایش ارزش افزوده این صنعت اتخاذ شده که این جلسه نیز می تواند این برنامه ها را کامل کند.

مدیرعامل اتحادیه کفاشان تبریز نیز در این نشست اعلام کرد: تبریز با تولید ۶۰ درصد کفش و ۹۰ درصد کفش دست دوز چرمی کشور بزرگترین مرکز تولید کفش ایران است.

به گفته جباری فام ، حدود ۴۰ هزار نفر به صورت مستقیم و ۱۱۰ هزار نفر غیرمستقیم در تبریز از این صنعت ارتزاق می کنند.