ثبت ۴۴ هزار تماس با مرکز پاسخگویی تلفنی صندوق بازنشستگی کشوری

مسوول بخش پاسخگویی تلفنی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا ۲۶ تیرماه امسال ۴۴ هزار و ۵۹۳ تماس در قالب تلفن و وب سایت از سوی مرکز پاسخگویی صندوق پاسخ داده شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، هوشنگ اکبری گفت: این مرکز در چهار ماه نخست امسال به ۴۴ هزار و ۵۹۳ نفر از بازنشستگان پاسخگویی کرده است که ۳۹ هزار و ۲۴۰ مورد آن از طریق تلفن و ۵ هزار و ۳۵۳ مورد آن به صورت اینترنتی است.

اکبری اظهار داشت: در مرکز پاسخگویی تلفنی ۸۵۲۳ و ۲۵۰۰ صندوق بازنشستگی کشوری، ۶ نفر از کارشناسان پاسخگو، پاسخگوی بازنشستگان و مخاطبین این مرکز هستند که به طور متوسط هر یک از کارشناسان روزانه به ۱۰۰ تماس این عزیزان چه به صورت اینترنتی و چه تلفنی پاسخ می دهند.

وی با بیان اینکه سوالات بازنشستگان در هرفصل و برهه زمانی با توجه به اخبار منتشر شده یا اتفاقات روز تغییر می کند، گفت: هرزمان که خبری در حوزه بازنشستگی منتشر می شود، بازنشستگان در مورد جزئیات خبر با این واحد تماس می گیرند که در بسیاری از مواقع بازنشستگان سایر صندوق ها نیز با این مرکز تماس می گیرند که کارشناسان بر حسب وظیفه این واحد همواره راهنمایی و پاسخ کامل ارائه می کنند.

اکبری یادآور شد: سوالاتی که از سوی بازنشستگان عزیز در این دوره زمانی و به خصوص پیش از ۲۱ خرداد ماه یا زمان صدور احکام جدید، مطرح شده است در خصوص افزایش حقوق، همسان سازی و ترمیم حقوق بوده ولی پس از صدور حکم سوالات بیشتر در حوزه چرایی و چگونگی درصد و میزان افزایش حقوق بازنشستگان مطرح شده است.

مسوول بخش پاسخگویی تلفنی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین گفت: بازنشستگان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری می توانند به صورت غیرحضوری و با استفاده از روش های مختلف با این صندوق ارتباط برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

اکبری ادامه داد: بازنشستگان عزیز در روزهای اداری از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ عصر می توانند با شماره تلفن های ۸۵۲۳ و ۲۵۰۰ ضمن ارتباط و گفتگوی تلفنی با کارشناسان، انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کرده یا از فیش و حکم حقوقی و همچنین نامه ها و مکاتبات اداری خود باخبر شوند.

وی یادآور شد: همچنین بازنشستگان ارجمند صندوق ازطریق سایت cspf.ir نیز می توانید ضمن اطلاع از اخبار روز صندوق بازنشستگی کشوری، با استفاده از خدمات این سایت، فیش و حکم حقوقی را دریافت کرده یا حکم و فیش حقوق سنوات قبل را در پست الکترونیکی خود دریافت کنند.

اکبری ابزار دیگر برای برقراری ارتباط و بهره مندی از خدمات صندوق بازنشستگی کشوری را نرم افزار خاتم عنوان کرد و گفت: با نصب این نرم افزار در گوشی تلفن همراه که در مراحل آزمایشی قرار دارد، ضمن اطلاع از آخرین اخبار صندوق، لیست بیمارستان ها، مراکز درمانی و داروخانه های طرف قرارداد، می توانند حکم و فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت کنند.