مجمع عالی کانون ها پل ارتباطی بازنشستگان و دولت

مجمع عالی کانون های بازنشستگان کشوری به عنوان یک انجمن صنفی غیرسیاسی با ۱۱ عضو هیات موسس به نمایندگی از ۸۵ کانون مستقل در استان تهران و ۵۵۰ شعبه و کانون مستقل در سایر استان های کشور فعالیت می کند و پل ارتباطی یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر بازنشسته کشوری با صندوق بازنشستگی کشوری و دیگر نهادهای دولتی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سید محمد سیدی عضو مجمع عالی کانون های بازنشستگان کشوری و منتخب استان مازندران در نشست دوره ای اعضای هیات موسس این مجمع در تهران، گفت: بین خدمات ارائه شده بیمه تکمیلی و درصد پرداختی هزینه ها به بازنشستگان تناسبی وجود ندارد و باید در این زمینه تناسب و تعادل لازم برقرار شود.

وی با بیان اینکه خدمات خانه های امید سراسر کشور باید به کانون های بازنشستگی واگذار شوند، افزود: کانون های بازنشستگی در فعالیت مستمر و پویایی خانه های امید می توانند موثر واقع شوند و صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این زمینه می تواند ناظر بالادستی باشد.

فرامرز میرزاخانی مقدم، رییس مجمع عالی کانون های بازنشستگان کشوری و منتخب استان تهران نیز بیان داشت: باید یک شرکت بیمه ای سه گزینه میزان اعتبار، نوع خدمات و پوشش بیمه ای مشخص را پیشنهاد دهد و سهم پرداختی بازنشسته، صندوق و دولت نیز در آن شفاف شود. همچنین میزان بیمه تکمیلی بازنشسته باید برابر با شاغل باشد.

وی بیان داشت: استان تهران از امتیاز وجود خانه های امید بازنشستگان محروم مانده که انتظار می رود در این زمینه مسوولان چاره اندیشی کنند.

احمد شهسواری منتخب استان یزد نیز در این نشست تصریح کرد: در شرایط فعلی اقتصادی افزایش ۱۲ تا ۱۶ درصدی بیمه تکمیلی پاسخگوی نیازهای درمانی بازنشسستگان نیست. باید از سود شرکت ها به بیمه تکمیلی تزریق شود تا قشر ضعیف بازنشسته درزمینه درمانی کمتر دچار مشکل شود.

ابراهیم بصیرنیا، عضو دیگر مجمع عالی کانون های بازنشستگان کشوری و منتخب استان کرمان گفت: به نظر می رسد بیمه تکمیلی مشکلات فراوانی دارد و مسوولان امر باید در این زمنه پاسخگو باشند و نظارت دقیقی بر عملکرد شرکت بیمه گر داشته باشند. این شرکت ها باید بدانند که خدمات خود را به کدام قشر جامعه و با چه سابقه و جایگاهی ارائه می کنند و کرامت و عزت بازنشستگان را همواره مورد توجه قرار دهند.

ابوالحسن ضرغامی منتخب استان زنجان و عضو مجمع عالی کانون های بازنشستگان کشوری نیز در سخنانی گفت: به اعتقاد من فعالیت ها و خدمات خانه های امید در قالب برون سپاری به کانون های بازنشستگی واگذار شود تا با درآمدزایی و تامین منابع و هزینه ها بتوانند در فعال سازی این مراکز فرهنگی و اجتماعی نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: با تعیین ساختار تشکیلاتی این مراکز، مدیر اجرایی، مسئول فناوری، خدمتگزار و تامین منابع انسانی، کانون ها می توانند خانه های امید را به طور مستمر فعال نگه دارند.

حسین پورمختار دیگر منتخب استان تهران و عضو مجمع عالی کانون های بازنشستگان کشوری بیان داشت: میانگین سن بیمه شدگان و میانگین تعداد بیمه شده ها در بیمه تکمیلی مد نظر قرار گیرد و در حق بیمه تاثیرگذار باشد.

بهمن مختاری منتخب استان فارس و دیگر عضو مجمع عالی کانون های بازنشستگان کشوری نیز با بیان اینکه جشنواره ورزشی سلامت جسمی و روحی بازنشستگان را تامین می کند، گفت: بر اساس قطعنامه این رویداد باید هرسال جشنواره ورزشی برگزار شود. امسال استقبال از برگزاری این جشنواره بیشتر شده است.

وی تاکید کرد: باید تدبیری اندیشیده شود که پس از برگزاری جشنواره ورزشی و در اهدای جوایز برندگان بین استان تهران و دیگر استان ها تبعیضی وجود نداشته باشد.

امیر پویان فر عضو مجمع عالی کانون های بازنشستگان کشوری و منتخب استان اصفهان نیز اظهار داشت: از اینکه مسولان در راستای حل مشکلات بازنشستگان تلاش می کنند خرسندیم، اما این تلاش باید در زندگی روزمره بازنشسته قابل لمس باشد و از مشکلات شان کاسته شود.