عرضه انواع ارز توسط پتروشیمی جم در بازار ثانویه

مدیرعامل پتروشیمی جم اعلام کرد: براساس مصوبه بانک مرکزی مبنی بر عرضه ارز حاصل از فروش محصولات صادراتی شرکت‌های پتروشیمی، فلزی و معدنی، پتروشیمی جم از روز ۱۶ تا ۲۱ مرداد امسال بیش از ۵ میلیون دلار، ۲.۵ میلیون یورو و ۳۰ میلیون درهم مجموعا به ارزش ۱۳.۵ میلیون دلار در بازار ثانویه عرضه کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم، حسین میرافضلی گفت: از ابتدای سال جاری شرکت پتروشیمی جم در راستای متعادل کردن بازار ارز و پیروی از سیاست های ارزی دولت، اقدام به توزیع گسترده انواع ارز کرده است.

میرافضلی افزود: براساس گزارش های موجود، از ابتدای فروردین سال جاری تاکنون معادل ۱۷۹ میلیون و ۸۲۵ هزارو ۷۳۸ دلار توسط پتروشیمی جم به بازار عرضه شده است.

وی همچنین یادآور شد: براساس مصوبه بانک مرکزی مبنی بر عرضه ارزهای حاصل از فروش محصولات صادراتی شرکت‌های پتروشیمی، فلزی و معدنی، پتروشیمی جم از ۱۶ تا ۲۱ مردادماه ۵ میلیون دلار، ۳۰ میلیون درهم و ۲.۵ میلیون یورو در مجموع به ارزش ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به بازار ثانویه عرضه کرده است که این اقدام و فروش ارز در بازار ثانویه همچنان ادامه خواهد داشت.

میرافضلی تاکید کرد: پتروشیمی جم همه ارز انتقالی از سال ۹۶ به سال ۹۷ و ارزهای حاصل از فروش های صادراتی خود در سال ۹۷ را در سامانه نیما و طبق بخشنامه های بانک مرکزی به فروش رسانده است.

مدیرعامل پتروشیمی جم با بیان اینکه این شرکت خود را متعهد به اجرای دقیق و شفاف سیاست های پولی و ارزی دولت می داند، گفت: پتروشیمی جم در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و تمامی ارکان این شرکت ملزم به اجرای دقیق قوانین ابلاغی از سوی بانک مرکزی جهوری اسلامی ایران هستند.