به مناسبت روز بزرگداشت شهدا انجام شد؛

دیدار مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی با خانواده شهید “ناصر روحی”

بمناسبت روز بزرگداشت شهدا مدیر صندوق بازنشستگی کشوری از خانواده شهید گرانقدر ناصر روحی بازدید و سپس با حضور در گلزار شهدا به این شهید گرانقدر ادای احترام نمودند .

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت استان مرکزی ؛ صدیقه حسامی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی به همراه رئیس کانون بازنشستگان کشوری و نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران و علوم پزشکی روز سه شنبه بیست و دوم بهمن ماه  و بمناسبت روز شهید با حضور در منزل شهید گرانقدر ناصر روحی با اعضای خانواده این شهید والامقام دوران دفاع مقدس دیدار و گفتگو کرد‎.‎

در این دیدار حسامی ضمن دلجویی و تکریم خانواده شهید والامقام، این روز را به مادر و خانواده ایشان  تبریک و بیان کرد: تکریم خانواده شهدا، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و عمل به وصایای شهدا از وظایف اصلی ما است.  وی روز شهید را یک حرکت فرهنگی در راستای اقدام عملی و ارزشمند در ارتباط با فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین استفاده از این ظرفیت برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهیدان راه حق دانست.

شایان ذکر است شهید ناصر روحی در شانزدهم تیرماه سال ۱۳۴۸ در شهرستان بافق استان یزد و در خانواده‌ای مذهبی و بی‌ریا که اهل‌دل بودند و عاشق و شیفته امام خمینی(قدس سره شریف) به دنیا آمد. روزگار را در همان شهرستان و در کنار خانواده‌اش سپری می‌کرد تا به شهرستان اراک مهاجرت کردند و زندگی جدیدی را در این شهر آغاز نمودند. روزگارشان را به‌ خوبی می‌گذراندند.

خانواده‌ای بودند که از لحاظ مالی در سطح متوسط جامعه بودند. هفت‌ساله که شد به مدرسه رفت و با علاقه دوره ابتدایی را تمام کرد و برای گذراندن دوره راهنمایی به مدرسه رفت و توانست تا کلاس اول راهنمایی به درسش ادامه دهد. سپس ترک تحصیل کرد و روزگار را با کار ادامه داد و به مغازه صافکاری رفت و این حرفه را فرا گرفت و از این طریق امرار معاش می‌کرد و به خانواده‌اش هم کمک می‌کرد.

زمان سربازی‌اش رسیده بود. به‌ عنوان پاسدار وظیفه مشغول به خدمت شد. او یکی از نیروهای گردان والفجر از گروه مهندسی رزمی ‌۴۲ قدر بود و با همراهانش به دل دشمن می‌زد تا سرانجام در هجدهمین روز از آذرماه سال ۱۳۶۶ در منطقه جزیره مجنون به شهادت رسید. پیکر مطهرش را در گلزار شهدای اراک به خاک سپردند.

حسامی و هیات همراه پس از تجلیل و تقدیر از خانم صفیه عباسی مادر شهید گرانقدر عباس روحی با مراجعه به گلزار شهدا با آرمانهای این شهید والامقام تجدید میثاق کردند.