ایجاد معاونت امور بازنشستگان در وزارتخانه ها ضروری است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه دستگاه های اجرایی در ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان سلیقه ای عمل می کنند، گفت: ایجاد معاونت امور بازنشستگان در وزارتخانه ها ضروری است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از ایرنا، جمشید تقی زاده در جریان سفر به استان آذربایجان غربی در دیدار با اعضا و روسای کانون های بازنشستگی این استان با اشاره به جلسات تخصصی برگزار شده با کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در راستای حل مشکلات بازنشستگان، اظهار داشت: برای راه اندازی فراکسیون بازنشستگان جهت پیگیری مطالبه های این قشر از جامعه در مجلس شورای اسلامی تلاش می کنیم.

تقی زاده با اعلام اینکه به مشکلات بازنشستگان کشور واقف هستم، افزود: باید تصویری واقعی از وضعیت بازنشستگان در مصوبه های قانونی ترسیم شود، به همین دلیل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهم تا در بودجه سال آینده کشور اعتبارات مناسبی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تصویب کنند.

وی بر تقویت کانون های بازنشستگی در مناطق مختلف کشور تاکید کرد و گفت: تمامی خدمات رفاهی برای بازنشستگان باید از طریق همین کانون های فعال در مناطق عرضه شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به برنامه ریزی برای حل مشکلات مربوط به مسکن بازنشستگان اشاره کرد و افزود: بانک اطلاعاتی کاملی از آنان باید در اختیار صندوق بازنشستگی کشور قرار گیرد تا براساس آن بتوان برنامه ریزی کرد.

وی مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی را از دغدغه های اصلی صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد و گفت: متاسفانه دستگاه های اجرایی در ارائه خدمات درمانی به این قشر سلیقه ای عمل می کنند که باید این موضوع حل شود.

تقی زاده با تاکید بر اینکه به زودی خبرهای خوشی از ایجاد بسته های جدید خدمات درمانی برای بازنشستگان منتشر می شود، افزود: ایجاد معاونت امور بازنشستگان در وزارتخانه ها یک امر ضروری است.

تقی زاده همچنین با انتقاد از نحوه خدمات دهی کارت منزلت بازنشستگان کشوری، بیان کرد: این کارت در حال حاضر هیچ ارزشی ندارد و دولت در تلاش است که با ارائه خدمات رفاهی مختلف به دارندگان این کارت، شان و منزلت بازنشستگان را حفظ کرده و این کارت ها را دوباره احیا کند.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: آذربایجان غربی در ۴ حوزه شامل پایین بودن سرانه درآمد، بیکاری تحصیل کرده های دانشگاهی، وضعیت بهداشت و درمان و همچنین آموزش و پرورش از شاخص های کشوری عقب است که با وجود پتانسیل های فراوان این استان و وجود مرز مشترک با کشورهای همسایه که دروازه تمدن به اروپاست، نیازمند توجه بیشتری برای رشد و ارتقا و رسیدن به متوسط های کشوری است.

وی ادامه داد: دشمنان دائما چشم طمع به این استان دارند که به همت نیروهای انتظامی و نظامی و مزربانی، استان آذربایجان غربی در امنیت کامل است.

قاضی پور با اشاره به وضعیت بد معیشتی بازنشستگان گفت: با افزایش اختیارات استانی و اعطای سهم استان از بودجه کشوری می توان برای فرزندان بازنشستگان اشتغال ایجاد کرد و وضعیت اقتصادی مردم استان را بهبود بخشید.

محمد صدر احمدی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه افزود: بیش از ۴۵ هزار و ۴۰۰ بازنشسته در استان وجود دارد که از این تعداد ۳۳ هزار نفر مرد و ۱۲ هزار نفر زن هستند که از بین بازنشستگان ادارات مختلف؛ آموزش و پرورش با ۶۳ درصد بیشترین تعداد بازنشستگان را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به اینکه ارومیه بیشترین تعداد بازنشستگان کشوری را در سطح استان آذربایجان غربی دارد، افزود: سال گذشته ۹ هزار و ۳۹۷ فقره وام ضروری به بازنشستگان استان اعطا شده است.