سیاست صندوق بازنشستگی کشوری حفظ کرامت و منزلت اجتماعی بازنشستگان است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این صندوق به تبعیت از سیاست های دولت، تمهیدات ویژه‌ای را براى جایگاه و رشد و تعالى منزلت اجتماعى بازنشستگان، افزایش رفاه اجتماعى و ارائه خدمات درمانی مطلوب به این عزیزان در نظر دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در جریان نشست سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد صندوق بازنشستگی کشوری، اظهار داشت: این صندوق دومین سازمان بیمه گر کشور با ماهیت اجتماعی و اقتصادی است که وظیفه خدمت رسانى به بیش از یک میلیون و ۳۷۰ هزار بازنشسته و خانواده آن ها را بر عهده دارد.

تقی زاده با تاکید بر اینکه خوشبختانه در دولت تدبیر و امید، عزت، کرامت بازنشستگان و پاسداشت منزلت اجتماعی آنان به مثابه یک اصل مهم سرلوحه سیاست‌ها و برنامه هاى دولت قرار گرفته است، گفت: در این زمینه صندوق بازنشستگى کشورى نیز به تبعیت از سیاست های دولت، تمهیدات ویژه‌ای را براى جایگاه و رشد و تعالى منزلت اجتماعى بازنشستگان، افزایش رفاه اجتماعى و ارائه خدمات درمانی مطلوب به این عزیزان پیش بینی کرده که بخشى از این برنامه‌ها در حال اجرا و بخش های دیگر مطابق برنامه ریزی انجام شده در ماه های آتی محقق خواهد شد.

وی بهداشت و درمان را از مسائل اساسى و عمومى بازنشستگان عنوان کرد و افزود: از آن جایى که با افزایش سن، میزان آسیب پذیرى و ابتلا به بیمارى بیشتر می‌شود، بازنشستگان بخشى از درآمد و حقوق خود را به امر سلامت و درمان اختصاص می‌دهند و به همین منظور یکى از خدمات مورد تعهد صندوق بازنشستگى کشورى حفظ و ارتقاى سلامت جامعه هدف است.

تقی زاده با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی کشوری طرح بیمه تکمیلی درمان را با هدف کاهش هزینه هاى درمانى بازنشستگان و افراد تحت تکفل آن ها مورد توجه قرار داده است، گفت: در این حوزه مراجعه به مراکز درمانى و دریافت خدمات مناسب و مطلوب بهداشتى با رویکرد سلامت نگر در سراسر کشور در قالب نظام نوین ارائه خدمات درمانى اجرا شده است؛ به طورى که در حال حاضر بیمه تکمیلی درمان جمعیتى بالغ بر ۲ میلیون بازنشسته و خانواده آنان را تحت پوشش قرار داده است.

تقی زاده در ادامه گفت: همچنین پیشنهادی را به هیئت دولت ارائه کردیم که آنچه از تسهیلات رفاهی سازمان ها به شاغلین ارائه می‌کنند به بازنشستگان همان سازمان نیز ارائه کنند؛ چون زمانی که بازنشستگان از سیستم اداری و اشتغال سازمان ها خارج می شوند عملاً ارتباط آنها با سازمان مربوطه قطع می‌شود و ما به دنبال احیای این ارتباط هستیم.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و شرایطی که در آینده با آن مواجه خواهیم شد، نیازمند توجه ویژه و بیشتری به بازنشستگان هستیم و تلاش می‌کنیم تا در بودجه سال ۹۸ برنامه ها و پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت معیشت و رفاه آنها پیش بینی شود و پیش از شروع بحث های مربوط به آن این پیشنهادات ارائه شود.

تقی زاده یادآور شد: من در این شش ماه به ۲۴ استان سفر کردم تا هم با کانون‌های بازنشستگی استانها آشنا شوم و هم از نزدیک مشکلات کانون ها و به تبع آن بازنشستگان را بررسی کنم و راهکارها و پیشنهادهای آنها را هم بشنوم. خوشبختانه خروجی این سفرها بسیار خوب بوده که راهکارها و پیشنهادهای آنها در قالب برنامه‌های مختلفی در حال تدوین است. همچنین جشنواره ورزشی، باشگاه های ورزشی و فرهنگی و سایر فعالیت هایی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی مورد توجه صندوق بوده در حال پیگیری است و در صورت به نتیجه رسیدن، اعلام خواهد شد.

وی درباره برنامه های صندوق بازنشستگی کشوری برای هفته دولت نیز گفت: برای هفته دولت برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده که رونمایی از تولیدات شرکت ها، پروژه های قابل افتتاح و بعضا خروج از برخی بنگاه‌های ضررده در این ایام با حضور جنابعالی و سایر مقامات کشوری اجرایی خواهد شد.