پیام تسلیت مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری به مناسبت درگذشت عزت سینمای ایران

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در پیام تسلیتی درگذشت بازیگر بزرگ سینمای ایران “عزت الله انتظامی” از بازنشستگان فرهیخته این صندوق را به جامعه هنری ایران، خانواده آن مرحوم و همه ایرانیان هنردوست تسلیت گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در پیام تسلیت خود آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال والاکرام

به راستی که مرگ و زندگی دست خداوند تبارک و تعالی است و هیچ انسانی از این چرخه زندگی بیرون نیست. ایران اسلامی امروز یکی از بزرگترین، نجیب ترین و بااخلاق‌ترین بازیگران عرصه سینما و تئاتر خود را از دست داد. همه ما نقش آفرینی مرحوم انتظامی را در فیلم هایی مثل پستچی، گاو، ستارخان، روز واقعه، ناصرالدین شاه اکتور سینما، هامون، گرند سینما، سربداران، روز فرشته، روسری آبی، حاجی واشنگتن، آپارتمان و بسیاری دیگر از فیلم ها، تئاترها و سریال های مختلف دیده و به یاد داریم؛ آثار ماندگاری که با “عزت سینمای ایران” رنگ و بو گرفت و تصویری ناب از یک آقای بازیگر در ذهن هر بیننده و هنردوست ایرانی حک کرد.

این مصیبت بی‌شک در تاریخ سینمای ایران همچون از دست دادن بزرگانی چون داوود رشیدی، خسرو شکیبایی، علی حاتمی و سایر بزرگان سینمای ایران که نسلی مانا از هنر ایرانی بودند، بسیار تلخ، غم انگیز و اندوهناک است.

جامعه ایرانی امروز بیش از گذشته به بزرگانی چون عزت الله انتظامی به عنوان مرد راستین، اخلاق‌مدار و متعهد و مسئول نیازمند است. امثال آن مرحوم قطعاً پیشکسوتان و بزرگان همه ما و به خصوص الگویی برای جوانان ایران اسلامی هستند که باید حضور و نقش آنها را در جامعه بیش از پیش پررنگ کرد.

اینجانب، به نمایندگی از یک و میلیون و ۳۷۰ هزار بازنشسته کشوری، درگذشت آن بازیگر بزرگ و اخلاق‌مدار که از اعضای فرهیخته و عزیز صندوق بازنشستگی کشوری بودند را به مردم بزرگ و هنردوست ایران، خانواده محترم و داغدار آن مرحوم و جامعه هنری کشور تسلیت و تعزیت عرض می کنم و برای بازماندگان صبر جزیل و برای آن عزیز آرامش ابدی از درگاه خداوند منان و رحیم مسئلت دارم.