برپایی کارگاه های تاریخ شفاهی برای ترویج فرهنگ ایثار و آزادگی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و آزادگی و انتقال این فرهنگ به نسل های بعد، کارگاه های تاریخ شفاهی دفاع مقدس با حضور بازنشستگان و شاغلان آزاده و ایثارگر تشکیل می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در مراسم تجلیل از سه آزاده سرافراز صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: در برنامه های فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری برنامه های ویژه ای برای تکریم و نکوداشت بازنشستگان و شاغلان ایثارگر و همچنین خانواده معظم شهدا و آزادگان طراحی شده که در طول سال و در مناسبت های مختلف به اجرا درخواهد آمد.

تقی زاده اظهار داشت: باید فرهنگ مقاومت، ایثار و آزادگی را در جامعه زنده نگهداشت و به نسل‌های بعد منتقل کرد؛ در این زمینه رزمندگان و آزادگان عزیز می توانند خاطرات ماندگار از دوران اسارت و هشت سال دفاع مقدس خود را با حضور در بین جوانان و مسئولان، از طریق انتشار کتاب، یا در فضای مجازی یا تهیه فیلم و سریال به نسل امروز و آینده منتقل کنند.

وی ادامه داد: ما تلاش می کنیم با برگزاری کارگاه های تاریخ شفاهی دفاع مقدس به صورت حضوری و مجازی شرایط جمع آوری اطلاعات بازنشستگان و شاغلان آزاده در صندوق و شرکت های تابعه را فراهم کنیم که در این زمینه مقدمات کار آغاز شده است.

وی تصریح کرد: علاوه براین برنامه، اعتقاد دارم باید از نظرات و ایده‌های تشکل‌های شاهد و ایثارگر به عنوان اتاق فکر صندوق بازنشستگی کشوری استفاده شود و این تشکل‌ها هم باید با نگاهی کارشناسانه و همه جانبه به مدیران و مسوولان سطوح مختلف، در انجام امور و پیشبرد کارها، مشاوره و کمک های فکری بدهند.

تقی زاده یادآور شد: ایثارگران همچنین این ظرفیت را دارند که برای مشکلات، راهکارهای عملیاتی ارائه کنند و صندوق آمادگی دارد برای همکاری و پیشبرد امور دست یاری به سوی عزیزان آزاده و ایثارگر که از دلسوزان نظام و انقلاب اسلامی هستند، دراز کند.

وی در ادامه اظهار داشت: امروز ایثارگران از افتخارات کشور هستند و در بین آنان آزادگان عزیز که به سختی در ایام اسارت استقامت کردند جزو ایثارگرانی هستند که در مقاطع مختلف اجرایی حضور داشته و در صندوق بازنشستگی کشوری نیز وجود پرنعمت و ارزشمند آنان این سازمان را پربرکت کرده است.

تقی زاده افزود: برای بنده افتخار بزرگی است که در خدمت این گوهرهای ناب و گرانقدر هستم و معتقدم موانست و همکاری با این عزیزان روحیه جهادی و ایثارگری را در کل صندوق و شرکت های تابعه جاری می کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری جانبازان، آزادگان و خانواده بزرگ ایثارگران کشور را افرادی دانست که از مال و جان خویش گذشتند و تمام هستی خود را در طبق اخلاص نهادند تا ایران اسلامی امروز در کمال امنیت و آرامش، به قله های عزت و افتخار دست یافته و مسیر پیشرفت و راه روشن خود به سوی آینده را بگشاید.

تقی زاده تصریح کرد: امروز به یُمن جان فشانی و پایداری آزادگان و ایثارگران عزیز و به برکت رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب که خود در خط مقدم جانبازی و آزادگی هستند، کشور عزیزمان گردنه های سخت و گوناگون را یکی پس از دیگری طی کرده و مسیر تعالی و پیشرفت را دنبال می کند.

در این مراسم، از جایگاه و مقام شامخ سه آزاده سرافراز بهبود خلیلی، منصور سیف و رسول ملایری تقدیر شد.