پگاه آذربایجان شرقی به قطب محصولات پودری در شمال و غرب کشور تبدیل می شود

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) در بازدید از شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی از برنامه های جدید سرمایه گذاری این شرکت در راستای توسعه تولید و اشتغال خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از شرکت پگاه، سید ابراهیم حسینی، در نشست هیئت مدیره شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی گفت: با اجرای برنامه های توسعه ای، این شرکت می تواند به بزرگترین کارخانه لبنی و قطب محصولات پودری در شمال و غرب کشور تبدیل شود.

حسینی اظهار داشت: با توجه به اینکه توسعه محصولات پودری لبنی با جذب سرمایه گذاری های بین المللی، توسعه و افزایش تولید کره و محصولات پرچرب، توسعه محصولات پنیرهای نرم و پنیرهای جدید با مشارکت شرکت های خارجی، توسعه خطوط تولید شیر پاستوریزه و ESL، توسعه فعالیت های مربوط به GMP، افزایش و توسعه سکوهای جمع آوری شیر خام و دامداری صنعتی در منطقه و افزایش محصولات صادراتی از مهم ترین برنامه های مصوب در شرکت پگاه آذربایجان شرقی است، می توان انتظار داشت که این شرکت به زودی به بزرگترین کارخانه لبنی و قطب محصولات پودری در شمال و غرب کشور تبدیل شود.

وی همچنین در بازدید از مجتمع کشت و صنعت پگاه سلماس نیز گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست های کلان و راهبردی دولت تدبیر و امید برای برداشتن گام های بلند و تاثیر گذار در حوزه اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی، خودباوری ملی، رونق اقتصادی، تاثیرات مثبت در اقتصاد ملی و ارتقای سلامت و بهداشت عمومی، شرکت صنایع شیر ایران اقدام به تاسیس شرکت کشت و صنعت و دامپروری پگاه در شهرستان سلماس کرد.

حسینی با بیان اینکه با وجود تحریم های ناعادلانه شرکت پگاه با قوت بیش از پیش به راه خود ادامه می دهد، گفت: این تحریم ها نه تنها خللی در تولید ملی ایجاد نکرده، بلکه فرصتی است تا بتوانیم از تولید داخلی استفاده کرده و نام ایران و تولیدات ملی را با سرافرازی مطرح کنیم.

شرکت پگاه آذربایجان شرقی روزانه ۳۵۰ الی ۴۰۰ تن شیر خام را به فراورده های لبنی تبدیل می کند. ظرفیت تولید این کارخانه در سال ۵۵ هزار تن بوده و بالغ بر ۴۰ نوع محصول در این شرکت تولید می شود.