برقراری عدالت اجتماعی و تکریم مردم از شاخصه های کارآمدی کارکنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: برقراری عدالت اجتماعی و تکریم مردم از شاخصه های کارآمدی کارکنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست صمیمی با مدیران و کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی که همزمان با هفته دولت در تبریز برگزار شد با بیان اهداف و ماموریت های وزارت تعاون اظهار داشت: تکریم و گشاده رویی با مردم از شاخصه های کارآمدی کارکنان مجموعه ادارات و سازمانهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

جمشید تقی زاده با یادآوری خدمات شایسته شهدای گرانقدر دولت شهیدان رجائی و باهنر آنان را اسوه علم و تقوی و خدمت گذاری عنوان کرد و با اشاره به فرمایشاتی از مقام معظم رهبری در ترسیم اهداف سند چشم انداز نظام و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی افزود: مشارکت آحاد مردم در فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و تسهیل در امورات مردم و تشویق برای همکاری جمعی و تاکید بر ارتقاء درآمد و نقش طبقات کم درآمد و متوسط، توانمندسازی نیروی کار، بهره مندی از ظرفیت های مختلف در تقویت فرهنگ جهادی در بهره وری از مهمترین ماموریت های این وزارتخانه است.

وی با اشاره به خدمات شایسته دکتر علی ربیعی توجه و اهتمام ویژه ایشان به آحاد و طبقات مختلف جامعه خاطر نشان کرد: هم اکنون سکانداری مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط فردی دلسوز و فعال در حوزه های مختلف، رسیدگی به محرومان و حمایت های اجتماعی از آحاد مردم علی الخصوص کارگران و بازنشستگان و تعاونگران از راهبردهای مهم دکتر محسنی بندپی است که توانسته با ایجاد تعامل سازنده و با تبیین راهبردهای اساسی وزارت و ماموریت های مهم وزارت از تمامی ظرفیت ها در بخشهای مختلف اشتغال، کارآفرینی، حمایت های اجتماعی، ارتقاء نقش تعاون در اقتصاد کشور و توسعه سرمایه گذاری استفاده کند.

تقی زاده ادامه داد: توجه ایشان به توانمندیهای ویژه منابع انسانی و توانمندسازی کارکنان برای دستیابی به اهداف ترسیم شده از ویژگیهای منحصر به فرد ایشان است.

تقی زاده شور و نشاط و شادابی در جامعه و توجه به معیشت مردم علی الخصوص کارگران و بازنشستگان را از مهمترین موضوعات عنوان کرد و بر تقویت زیرساختهای لازم برای شکوفایی استعدادهای مردم در بخش های مختلف و اتخاذ تدابیر لازم برای رفع موانع موجود تاکید کرد.

وی به نقش ارزشمند هریک از کارکنان در رضایتمندی و جلب رضایت مردم اشاره کرد و گفت: توجه به خواسته های قانونی مردم، ایجاد امید و پویایی در جامعه و راهنمایی مردم برای بهره مندی از خدمات دولت در بخشهای مختلف را از وظایف مهم کارکنان دولت خواند و بر توجه و حل مشکلات مردم و کارگران و بازنشستگان تاکید کرد.

وی تنظیم روابط کار، توجه به سه جانبه گرائی به عنوان محور اصلی تعاملات، صیانت از نیروی کار، توسعه و توانمندسازی تعاونی ها، ایجاد تعامل در بازار کار ، برقراری عدالت اجتماعی، ارتقاء شاخص های فرهنگی و اجتماعی و معیشتی کارگران و کاهش آسیب های اجتماعی و گسترش بیمه های اجتماعی برای کارگران و آحاد جامعه را از مهمترین وظایف و ماموریت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد.

تقی زاده افزود: با تلاش جمعی کارکنان و مدیران و بخشهای ستادی و اجرائی به موفقیت های بیشتری در سطوح مختلف دست خواهیم یافت.