ضرورت نقش آفرینی رسانه ها در بیان مطالبات بازنشستگان/ ۲۷ هزار بازنشسته کشوری در استان گلستان

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گلستان گفت: رسانه‌ها باید نقش پررنگ‌تری در بیان و پیگیری مشکلات و مطالبات بازنشستگان داشته باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری تسنیم، رضا جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ؛ بسیاری از افرادی که بازنشسته می‌شوند، تمایل دارند همچنان شغل آنان استمرار داشته باشد چراکه از نظر اقتصادی و معیشتی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. صندوق بازنشستگی استان گلستان بیش از ۲۷ هزار و ۷۰۰ عضو دارد و ماهانه بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان حقوق به بازنشستگان این استان پرداخت می‌شود این در حالی است که درآمدهای این مدیریت کمتر از ۲۰ میلیارد تومان است.

جعفری افزود: انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای بازنشستگان از دیگر وظایف صندوق بازنشستگی کشوری است که در همین راستا برای ۱۵ شهریور ماه امسال مصادف با ۲۵ ذی‌الحجه و روز خانواده و تکریم بازنشستگان برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان تحت پوشش بیان داشت: سال گذشته ۲ هزار و ۴۷۰ نفر از بازنشستگان استان تسهیلات ۴ میلیون تومانی دریافت کردند. همچنین در قالب تفاهم‌نامه با بانک صادرات استان نیز ۹۸۰ میلیون تومان پرونده درخواست تسهیلات خرید کالا و خدمات به مبلغ ۵ تا ۱۰ میلیون تومان پرداخت شد.

جعفری ادامه داد: از ابتدای خردادماه امسال تاکنون نیز ۶۷ فقره تسهیلات بانکی به بازنشستگان استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به افزایش کمک هزینه خرید برخی لوازم پزشکی گفت: از ابتدای امسال با مصوبه صندوق بازنشستگی کشوری، کمک هزینه خرید عینک برای بازنشستگان استان از ۱۰۰ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان، کمک هزینه خرید سمعک از ۲۵۰ هزار تومان به ۳۵۰ هزار تومان و کمک هزینه خرید عصا از ۲۵ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان افزایش یافت.

مدیر صندوق بازنشستگان استان گلستان با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات بازنشستگان این استان، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در مهرماه امسال برگزار خواهد شد.