پرداخت وام ضروری به ۳۲۰۰ نفر از بازنشستگان بوشهری

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر با اشاره به پرداخت تسهیلات رفاهی به بازنشستگان تحت پوشش این مدیریت، گفت: سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ۳۲۰۰ نفر از بازنشستگان استان بوشهر پرداخت شد و امسال نیز پیش بینی می‌شود به چهار هزار نفر تسهیلات پرداخت شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری فارس، داریوش کشتکار در آستانه ۲۵ ذی الحجه «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» در گفتگو با اصحاب رسانه اظهار داشت: با وجود اینکه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث خانه امید بوشهر ویژه بازنشستگان از طرف صندوق بازنشستگی کشوری تامین شده، اما هنوز مسئولان استان در خصوص تامین زمین و مکان مناسب برای احداث این مجتمع فرهنگی تفریحی اقدام مناسبی انجام نداده اند.

کشتکار با بیان اینکه بوشهر یکی از استان هایی است که خانه امید بازنشستگان ندارد، افزود: با توجه به آمادگی تامین اعتبارات و همچنین ساخت خانه امید، انتظار می رود مسئولان استان نسبت به تخصیص زمین مناسب برای این مهم همکاری و اقدام کنند.

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر هزینه های بالای درمان را از جمله مهم ترین مشکلات جامعه بازنشستگی عنوان کرد و گفت: براساس ماده ۸۵ قانون خدمات کشوری، درمان بازنشستگان باید به دستگاه های اجرایی واگذار شود که هنوز این کار انجام نشده و همین مساله ضمن فشار مضاعف به اعتبارات صندوق بازنشستگی کشوری، مشکلات زیادی را برای عزیزان بازنشسته به وجود آورده است. هم اکنون ۲۴ هزار نفر از خدمات بیمه تکمیلی استفاده می کنند.

کشتکار با اشاره به اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، یادآورشد: امسال با اختصاص بودجه و اعتبارات مشخص از سوی دولت، به بازنشستگانی که زیر ۲ میلیون تومان حقوق می گرفتند، به طور متوسط ۱۹ درصد اضافه شد.

کشتکار اضافه کرد: در حال حاضر، میانگین حقوق بازنشستگان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حداقل حقوق آن ها “در استان بوشهر” یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه سالانه ۸۰۰ بازنشسته به جمعیت بازنشستگان استان بوشهر اضافه می شود، یادآور شد: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۳۸۰ بازنشسته و مستمری بگیر در استان بوشهر تحت پوشش این صندوق هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ نفر فوت شده‌اند.

کشتکار اعزام بازنشستگان به سفرهای سیاحتی زیارتی را از دیگر خدمات ارائه شده توسط این صندوق به بازنشستگان عزیز عنوان کرد و افزود: کمک هزینه تورهای سیاحتی زیارتی امسال به ۷۴۰ هزار تومان برای دو نفر افزایش یافته و بازنشستگان کشوری می توانند از تورهای مسافرتی استفاده کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر با تاکید بر اینکه بازنشستگان تنها سه بار می توانند از کمک هزینه سفر استفاده کنند، افزود: علاوه بر ارائه کمک هزینه برای سه سفر در طول دوران بازنشستگی، مجموعه گردشگری آبگرم محلات نیز یکی دیگر از خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی است.

وی ادامه داد: بازنشستگان کشوری تحت پوشش همچنین می توانند برای اقامت در هتل های ایرانگردی و جهانگردی از ۵۰ درصد تخفیف برخوردار شوند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف به مناسبت فرارسیدن ۲۵ ذی الحجه، گفت: به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان از ۶ بازنشسته نمونه استانی در ۶ محور آموزشی-علمی-پژوهشی، کارآفرینی، فعالیت های اجتماعی و عام المنفعه، فرهنگ و هنر، ورزش و ایثار تجلیل می شود. همچنین از ۶ بانوی بازنشسته در برنامه ای جداگانه تجلیل می شود.

وی همچنین از برگزاری کارگاه تاریخ شفاهی دفاع مقدس، اجرای همایش بزرگداشت روز بازنشسته،‌ ورزش و طبیعت، پیاده روی بازنشستگان، کاشت درخت حرا در راستای حفظ طبیعت، مصاحبه خبری با موضوع «بازنشسته و رسانه» خبر داد و گفت: با همکاری آموزش و پرورش شهرستان دشتستان از بازنشستگان و فرهیختگان اهل قلم نیز تجلیل خواهد شد.