تعامل خوب صندوق بازنشستگی در بررسی قانون مدیریت خدمات کشوری

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری بعد از ۱۰ سال انتظار و اجرای آزمایشی، به شکل لایحه خوبی به مجلس ارائه شده و در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی است و صندوق بازنشستگی کشوری در این مدت تعامل و همکاری نزدیک و خوبی برای بررسی این قانون داشته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سلمان خدادادی در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری که در تهران، گفت: نگاه من و جامعه به قشر عظیم فرهیخته بازنشستگان این است که آنها ولی نعمتان ما هستند. معتقدم بازنشستگی پایان راه نیست و شروعی است تا دیگران از تجربه‌شان استفاده کنند. اگر امروز عزت و سربلندی و آبادانی در کشور داریم نتیجه تلاش این فرهیختگان است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت رفاه در مجلس دهم با تعامل پیش رفته و باید از وزیر سابق رفاه قدردانی کنم، گفت: خوشحالم اعلام کنم نگاه مجلس به بازنشستگان، عمیق، کارشناسی و حمایتی است. قدم‌های بسیار خوبی در تدوین برنامه ششم برداشته شده که ماده ۳۰ برنامه از جمله آن هاست. در این لایحه ۳۵ ماده ای، یک ماده هم اجتماعی نبود که پس از واگذاری کار به کمیسیون اجتماعی، ما آن را به ۱۲۸ ماده رساندیم و در ۲۱ ماده فقط به بازنشستگان اشاره شده است. هرچند اقدامات انجام شده کافی و رافع مشکلات نیست.

خدادادی افزود: امروز بازنشستگان مشکلات عدیده‌ای دارند و نیاز است نگاه حاکمیت به بازنشستگان تغییر کند. قانون مدیریت خدمات کشوری بعد از ۱۰ سال انتظار و اجرای آزمایشی، اکنون به شکل لایحه خوبی به مجلس ارائه شده و در دست بررسی در کمیسیون اجتماعی مجلس است. در این میان صندوق بازنشستگی کشوری تعامل و همکاری نزدیک و خوبی در بررسی قانون مدیریت خدمات کشوری داشته است.

وی با بیان اینکه در فصل ۱۳ قانون مدیریت خدمات کشوری که به ایجاد تناسب بین دریافتی بازنشستگان و شاغلین مرتبط است مجلس در حال اتخاذ تصمیمات خوبی است گفت: باید از این فاصله کاسته شود. اینکه فاصله دریافتی شاغلین و بازنشستگان کمتر از ۱۰ درصد نباشد در برنامه ششم توسعه آمده بود که اختلافاتی برسر آن بوجود آمد و اکنون در حال تنظیم آن در قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به معوقات بازنشستگان گفت: در بودجه ۹۸ باید قانونی تنظیم شود که دیگر دغدغه معوقات را نداشته باشید. ما هم حمایت می‌کنیم تا این اتفاق بیفتد.

خدادادی با بیان اینکه توجه به سن و سابقه بازنشستگی ضروری است عنوان کرد: امروز قوانین مرتبط با سن و سابقه ما را با چالش روبرو می‌کند. ما بهترین نیرو را در سنی که نشستن در خانه برایشان مناسب نیست بازنشسته می کنیم. باید در سن و سابقه بازنشستگی تجدیدنظر شود.

وی تاکید کرد: صندوق‌های بازنشستگی نباید بنگاهداری کنند. این شعار باید عملیاتی شود. حذف بنگاهداری باید جزو اولویت های صندوق بازنشستگی کشوری باشد. نگاه دولت باید به صندوق‌ها تغییر کند. متاسفانه اکثر شرکت‌هایی که از سوی دولت واگذار شده ورشکسته‌اند.

وی ادامه داد: ما در کنار شما بازنشستگان هستیم. فراکسیون بازنشستگان در یک ماه گذشته با دستور دکتر پزشکیان شکل گرفته و بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان آن را امضا کرده اند و هیئت مدیره آن، هفته آینده مشخص می‌شود تا مامن و جایگاهی برای پیگیری مطالبات بازنشستگان باشد.