بوشهر/ لزوم تدبیر جدی برای رسیدگی به امور بازنشستگان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار توجه بیشتر به بازنشستگان شد و گفت: رسیدگی به امور بازنشستگان در کشور نیازمند یک تدبیر جدی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از خبرگزاری مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار اعضای کانون بازنشستگان استان بوشهر اظهار داشت: بازنشستگان در سطح کشور با مشکلات زیادی روبرو هستند که باید برای رفع این مشکلات تلاش جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه با افزایش سن افراد علاوه بر افزایش تخصص و تجربه آنها، نیاز دیگران نیز به آنها بیشتر می‌شود گفت: باید به نیازهای بیشتری پاسخ بگویند ولی مدیریت اقتصادی در زندگی وی کاهش می‌یابد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به عدم توازن نیازها و امورات با حقوق و دستمزد در جامعه خاطرنشان کرد: مشکلات و کمبودها باعث می‌شود تا افراد پس از بازنشستگی نیز به دنبال کسب و کار جدید باشند و برای امرار و معاش خود تلاش کنند.

وی با بیان اینکه این مشکلات بازنشستگان در شرایط تورم و گرانی نمود بیشتری پیدا می‌کند، تصریح کرد: سیستم مدیریت امور بازنشستگان در کشور نیازمند یک تدبیر جدی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه باید حقوق بازنشستگان متناسب با نیازها و درآمد آنان افزایش یابد، بیان کرد: همه مسئولان باید بازنشستگان را تکریم کنند و مدیری که چنین کاری نکند در آینده با خود او چنین رفتاری می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیران باید از فرصت مدیریت خود استفاده کنند و هر خدمتی که می توانند برای بازنشستگان انجام دهند افزود: یکی از مسائل مهم و ضروری اشتغال فرزندان بازنشستگان که باید مد نظر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: بازنشستگان می‌توانند با ایجاد تعاونی‌های کارآفرینی برای فرزندان خود ایجاد شغل کنند و همچنین با توجه به فنی شدن استان در آینده‌ای نزدیک لازم است که جوانان مهارت‌های فنی لازم را در رابطه با نفت، گاز، پتروشیمی و هسته‌ای کسب کنند.