قم/ ارائه خدمات به ۱۳ هزار و ۷۰۰ بازنشسته در استان قم

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان قم گفت: مدیریت این استان ۱۳ هزار و ۷۰۰ بازنشسته کشوری را تحت پوشش خود دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری ایرنا، رسول مرادپور در همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان قم که در خانه معلم شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۰۰ نفر آقایان و مابقی خانم ها هستند.

وی با بیان بخشی از منابع تامین حقوق بازنشستگان از محل کسور شاغلان است، اضافه کرد: از محل کسورات قانونی حدود ۱۴ هزار و ۲۸۰ نفر از شاغلین استان، بخشی از حقوق بازنشستگان تامین می شود. حقوق بازنشستگان این استان به طور متوسط حدود ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان است.

مرادپور با اشاره به درآمدها و هزینه های صندوق بازنشستگی کشوری استان قم، تصریح کرد: کل درآمد این مدیریت ۵۸ میلیارد تومان و هزینه های آن ۷۳ میلیارد تومان است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان قم سپس به خدمات این صندوق در حوزه های مختلف از جمله درمان و بیمه تکمیلی اشاره و ابراز کرد: پرداخت ۳۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال بابت بیمه عمر و حوادث در سال گذشته و کمک هزینه به ۵۹۴ بیمار خاص از جمله این خدمات است.

مرادپور همچنین با تاکید بر اقدام های صندوق بازنشستگی کشوری استان در زمینه افزایش فعالیت بازنشستگان تحت پوشش، خاطر نشان کرد: در این راستا طرح در خانه نمانیم، توسعه فعالیت های انجمن آلزایمر، پرداخت وام هایی با کارمزد حداقلی، برگزاری همایش ورزش بازنشستگان، فعالیت های خانه های امید و ارائه خدمات پزشک مستقر، بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر و حوادث برای رفاه حال بازنشستگان در حال انجام است.

در پایان این مراسم، از تعدادی از بازنشستگان برتر استان قم با حضور استاندار و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تقدیر شد.