کرمانشاه/ بازنشستگان افتخارآفرینان مدیریت کشور در زمان جنگ

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه این استان گفت: بازنشستگان امروز افرادی هستند که در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی صحنه های افتخارآفرین در عرصه مدیریت کشور آفریدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از ایرنا، محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در سیزدهمین مراسم بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان و تجلیل از بازنشستگان نمونه استان کرمانشاه با اشاره به تحریم های آمریکا گفت: دیروز گروهک نفاق در جبهه های جنگ به فرزندان ملت خیانت کرد و امروز همان گروهک نفاق دوباره حرکت خود را در چهره های کثیفی نظیر جان بولتون در حوزه سیاست خارجی آمریکا علیه انقلاب ادامه می دهد.

الهی تبار تاکید کرد: آمریکایی ها باید بدانند که گروهک منافقین منفورترین گروه نزد ملت ایران هستند و آنها خواب ایجاد آشوب و تجزیه ایران را به گور خواهند برد. امروز باید همگی به فکر نظام و کشور باشیم و با همبستگی ملی از این گذر تاریخی عبور کنیم.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه همچنین گفت: بازنشستگان باید بتوانند با انتقال تجریبات خود در تقویت نسل جوان و بنیان خانواده کمک کنند.
در ادامه این مراسم سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طبق تصویب مجلس در برنامه ششم توسعه حداکثر اختلاف حقوق بازنشستگان و شاغلان باید بین ۱۰ تا ۱۵ درصد باشد.

وی با بیان اینکه دولت مکلف بوده این قانون را از ابتدای سال ۹۶ اجرایی کند، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور لازم است تا اتحاد همه گروه های سیاسی حفظ شده و تحکیم یابد.
جلیل رحیمی، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمانشاه نیز در سخنانی گفت: با وجود همه کاستی ها و مشکلات، صندوق بازنشستگی کشوری در سال های اخیر خدمات خوبی به بازنشستگان ارائه داده است.

او افزود: طرح در خانه نمانیم با اجرای تورهای سیاحتی و زیارتی از جمله برنامه های خوب صندوق بازنشستگی بوده است که توانستیم طبق این طرح از کرمانشاه اعزام مستقیم بازنشستگان به عتبات عالیات را پیگیری و اجرا کنیم.

رحیمی از ارائه خدمات بیمه تکمیلی در سال مالی جدید خبر داد و گفت: همچنین همگام با سایر استان ها جشنواره ورزشی بازنشستگان سال گذشته در استان برگزار شد و طی آن بازنشسته بالای ۶۵ سال مقام اول را کسب کرد که نشان از روحیه بالای بازنشستگان در این سن و بالاتر از آن دارد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمانشاه در ادامه از پرداخت وام ضروری چهار میلیون تومانی به ۱۲ هزار و ۳۰۰ بازنشسته در سال ۹۶ به عنوان دیگر خدمت صندوق بازنشستگی نام برد.

رحیمی از امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان فنی حرفه ای و اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برای برخورداری بازنشستگان استان از تسهیلات تعاونی و آموزش های رایگان خبر داد و افزود: خلاء قانونگذاری در زمینه خدمات رسانی دستگاه های اجرایی به بازنشستگان جای کار دارد و دستگاه های اجرایی باید مکلف شوند که به بازنشستگان خدمات بالاتری ارائه کنند.

به گفته وی، استان کرمانشاه بیش از ۳۴ هزار بازنشسته کشوری را تحت پوشش خود دارد.

در پایان این مراسم، با اهدای لوح تقدیر از ۶ بازنشسته نمونه و همچنین روسای کانون های بازنشستگان کشوری تجلیل شد. شش بازنشسته نمونه استان کرمانشاه یداله رستمی، فرهاد غلامی ، محمد خزایی و همت علی اکرادی، علی اصغر فرحبدنیا و ناهید جلیلیان به ترتیب در پنج محور فعالیت های ورزشی و تندرستی، فرهنگ و هنر، علوم آموزش و پژوهش، فعالیت های اجتماعی و عام المنفعه و کارآفرینی و ایجاد اشتغال مورد تقدیر قرار گرفتند.