قزوین/ خدمت رسانی به ۱۸ هزار بازنشسته کشوری در استان قزوین

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان قزوین در مراسم تجلیل از بازنشستگان کشوری این استان گفت: از یک میلیون و ۳۸۰ بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری بیش از ۱۸ هزار نفر در استان قزوین ساکن هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی رجب لو در این مراسم که با حضور بیش از ۳۰۰ بازنشسته فرهیخته برگزار شد، گفت: از شهریور ۹۵ حقوق بازنشستگان کشوری به صورت سراسری و مستقیم از تهران پرداخت می‌شود و خوشبختانه تاخیرهای گذشته در سطح استان ها در فرآیند پرداخت حقوق به حداقل رسیده است.

رجب لو از ارائه تسهیلات و خدمات رفاهی همچون تور مسافرتی و یارانه سفر برا‌ی بازنشستگان کشوری خبر داد و گفت: این صندق ۷۴۰ هزار تومان برای فرد بازنشسته و یک نفر همراه برای انجام سفرهای سیاحتی و زیارتی در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه سال ۹۶ به ۳ هزار ۶۲۴ نفر از بازنشستگان استان قزوین وام ضروری ۴ میلیون تومانی پرداخت شد، گفت: مبلغ وام امسال به ۵ میلیون تومان افزایش یافته که کسانی که پیش از این از تسهیلات وام استفاده نکردند، در اولویت دریافت وام قرار دارند، ضمن اینکه بازنشستگان برای ثبت درخواست خود می‌توانند تا پایان شهریور ۹۷ در سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir ثبت نام کنند.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان قزوین نیز با بیان اینکه باید قدر فرصت بازنشستگی را بدانیم گفت: بازنشستگی پایان راه نیست بلکه آغاز بهره گیری از تجربیات است و باید از تجربیات گرانسنگ این عزیزان استفاده کرد.

شفاهی، رئیس مجمع کانون های بازنشستگی کشوری استان قزوین هم با بیان اینکه کانون‌ها موظف هستند براساس اهداف اساس نامه، کانون‌ها را اداره کنند گفت: صیانت از حقوق مادی و معنوی بازنشسته‌ها وظیفه کانون های بازنشستگی است.

وی با بیان اینکه ناهمسان بودن حقوق بازنشستگان بی عدالتی ایجاد می کند که باید به آن توجه جدی صورت گیرد، گفت: بازنشستگان بدلیل شرایط سنی، نیازهای درمانی بسیار بیشتری دارند که نمایندگان مجلس و دولت باید از این قشر آسیب پذیر حمایت کنند. یکی از مشکلات کنونی این است که بیمه تکمیلی فعلی، دندان و چشم را که از مهم ترین مسائل درمانی بازنشستگان است، شامل نمی‌شود.

شفاهی ادامه داد: براساس گزارش های موجود قرار شده در آینده نزدیک تغییراتی در خدمات بیمه درمانی بازنشستگان ایجاد شود. ما نیز به عنوان کانون بازنشستگی توسعه فعالیت های انجمن آلزایمر و خانه امید بازنشستگان را در دستور کار داریم.