چهارمحال و بختیاری/ بازنشتگان گنجینه ها و سرمایه های اجتماعی ارزشمند کشور هستند

مراسم بزرگداشت روز ۲۵ ذی الحجه، روز خانواده و تکریم بازنشستگان با همکاری استانداری چهارمحال و بختیاری در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیرین صندوق بازنشستگی چهارمحال وبختیاری، اقبال عباسی استاندار چهارمحال وبختیاری در این مراسم تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید تمام امکانات و همت خود را صرف خدمت به بازنشستگان کنند. تلاش صادقانه بازنشستگان درطول خدمت در اذهان جامعه باقی مانده و همه جایگاه و ارزش بازنشستگان را می دانند.

وی ادامه داد: بازنشستگان دارای سوابق ارزشمند و عملکرد مفید در سال های قبل برای کشور بوده اند که استفاده از ظرفیت ها و تجارب آنان در حوزه های مختلف منشاء خیر در جامعه است.

عباسی تصریح کرد: تلاش بازنشستگان در زمان بعد از انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی و شرایط سخت، موجب شد تا کشور بتواند از یکی از بزرگترین تجربه ها که تجاوز دشمن به خاک کشور بود سرافراز بیرون آید.

استاندار چهارمحال و بختیاری تکریم بازنشستگان را از خصوصیات مذهبی و فرهنگی جامعه ایرانی عنوان و بیان کرد: بازنشستگان با در اختیار داشتن تجربیات گرانبها همانند گنجینه هایی هستند که سرمایه بزرگی را در اختیار دارند.
نماینده مردم شهرکرد، سامان، و بن در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش، ترویج فرهنگ تکریم بازنشستگان در ادارات و سازمان ها را ضروری دانست و گفت: مسئولان اجرایی باید توجه بیشتری به بازنشستگان و خانواده آن ها داشته باشند.

اردشیر نوریان افزود: مدیران باید از تجارب و دانایی بازنشستگان به بهترین نحو ممکن در پیشبرد برنامه های اجرایی استفاده کنند و مسئولان و آحاد جامعه نیز باید در برخورد با بازنشستگان نهایت اخلاق و ادب را رعایت کنند و طوری عمل کنند که فرد بازنشسته بیشتر از دوران خدمت خود احساس غرور کند.

نماینده مردم شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی، همچنین مشکلات معیشتی بازنشستگان را دغدغه مهم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دانست.

در ادامه این مراسم، مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان چهارمحال و بختیاری نیز یادآور شد: از سال ۱۳۸۶ روز ۲۵ ذی الحجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده و علت انتصاب این روز نیز شاًن نزول آیه «هل اتی» در سوره انسان است که درباره خانواده و استحکام پایه های آن تاکید شده است.

منوچهر صفرپور اظهار داشت: روزخانواده و تکریم بازنشسته به عنوان یک رویداد مهم در بین بازنشستگان کشوری محسوب می شود و در دولت تدبیر وامید نیز بر عزت و کرامت بازنشستگان و منزلت اجتماعی آنان به عنوان یک اصل اساسی تاکید شده است.

صفرپور گفت: بازنشستگان زیر پوشش این صندوق حدود ۱۵ هزار نفر هستند و به طور میانگین سالانه یک هزار نفر در استان بازنشسته می شوند.

صفرپور افزود: هزینه های بالای درمان از جمله مهمترین مشکلات جامعه بازنشستگی است. براساس ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان باید به دستگاه های اجرایی واگذار شود که هنوز این کار انجام نشده و همین مساله ضمن فشار مضاعف به اعتبارات صندوق بازنشستگی کشوری مشکلات زیادی را برای عزیزان بازنشسته بوجود آورده است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان چهارمحال وبختیاری از آغاز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۵ میلیون تومان به هر بازنشسته بدون اخذ ضمانت خبر داد و گفت: با برنامه های انجام شده امسال به بیش از ۴ هزار نفر از بازنشستگان استان وام قرض الحسنه پرداخت خواهد شد.

در این مراسم بیش از ۴۵۰ نفر از بازنشستگان استانداری، فرمانداری ها و دستگاه های تابعه حضور داشتند که از بازنشستگان نمونه در این مراسم تجلیل شد.