گیلان/ استفاده از همه ظرفیت های استان برای افزایش رفاه بازنشستگان

استاندار گیلان خواستار بهره‌گیری از ظرفیت های موجود در مسیر تقویت اقدامات و خدمات رفاهی برای بازنشستگان استان شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مصطفی سالاری در دیداری صمیمی با اعضای شورای عالی کانون‌های بازنشستگی استان گیلان، افزود: مشکلات معیشتی یکی از دغدغه‌های بازنشستگان محسوب می‌شود که نیازمند توجه بیشتر به آنان هستیم. امیدوارم هرچه سریعتر اقدام لازم به منظور همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری بیمارستان‌های خصوصی و سازمان‌های بیمه‌گر در جهت رفع مشکلات بیمه‌ای و نگرانی‌های اقشار مختلف جامعه بویژه بازنشستگان گام‌های موثری بردارند.

استاندار گیلان تصریح کرد: معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری به شناسایی امکانات و ظرفیت‌های موجود در حوزه امکان ورزشی و رفاهی استان پرداخته تا از این فرصت برای بهره‌مندی بازنشستگان استانی استفاده شود.

وی افزود: معاونت‌های سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز به بررسی ظرفیت‌های موجود در جهت احداث خانه‌های امید بازنشستگان اقدام کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری گیلان در همایش تکریم از بازنشستگان کشوری که در شهر رشت برگزار شد، گفت: ۶۵ هزار نفر عضو صندوق بازنشستگان کشوری گیلان هستند که تاکنون به ۲۰ هزار نفر از آنها تسهیلات وام پرداخت شده است.

محسن طاهری با اشاره به اینکه مبلغ وام بازنشستگان از ۴ میلیون تومان در سال گذشته، امسال به ۵ میلیون تومان افزایش یافته است، افزود : بازنشستگان می توانند برای دریافت این تسهیلات تا پایان شهریورماه در سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir ثبت نام کنند.

وی همچنین از راه اندازی کلینیک تخصصی برای بازنشستگان خبر داد و افزود: بازنشستگان می توانند برای استفاده از خدمات درمانی رایگان به این کلینیک، واقع در بخش جنبی پارک محتشم رشت مراجعه کنند.

وی همچنین تصریح کرد: بازنشستگان خواستار افزایش حقوق براساس قانون مدیریت خدمات کشوری هستند که این امر حتی با تصویب مجلس و دولت نیز بدلیل کافی نبودن اعتبارات و منابع مالی آن طور که مورد انتظار است، اجرایی نخواهد شد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گیلان افزود: وظیفه ما خدمت به بازنشستگان است. ما مجری و تابع قانون هستیم و باید وظیفه مان را انجام دهیم. با این وجود بحث معیشت اکثریت بازنشستگان و نبود برخی امکانات برای آن ها باید به شکلی حل شود.

وی در ادامه اظهار داشت: صندوق بازنشستگی، تسهیلات سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان را افزایش داده و این عزیزان در سه مرحله و سه سال متوالی به همراه یک نفر می توانند به سفر بروند.

طاهری دریاسری در ادامه عنوان کرد: یکی از مشکلات ما در بیمه تکمیلی افزایش نرخ خرید خدمات با توجه به میزان سقف بیمه تکمیلی است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گیلان افزود: در شهرستان های استان با پیگیری نمایندگان مجلس و مسئولان استانی به دنبال ساخت خانه امید پیشکسوتان برای بازنشستگان شهرستان های استان هستیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: امیدوارم با نیاز سنجی و آگاهی از مشکلات بازنشستگان بتوانیم مشکلات آن ها را رفع و شرمنده بازنشستگان نشویم.

همچنین در این مراسم روسای کانون بازنشستگی شهرستان مختلف گیلان در راستای بیان مشکلات رفاهی، معیشتی و درمانی بازنشستگان و رفع آن ها به ویژه اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین، تجمیع بیمه های پایه، تکمیلی و اکمل و افزایش تعداد دریافت کنندگان تسهیلات با بهره کم سخنانی را بیان و خواستار رفع تبعیض و نگاه ویژه دولت به بازنشستگان شدند.

این مراسم با اجرای برنامه های متنوع چون اجرای تئاتر طنز، سرودخوانی و اجرای برنامه های ویژه بزرگداشت ادامه یافت و در پایان از بازنشستگان نمونه استان تقدیر شد.