خراسان جنوبی/ افزایش خدمت به بازنشستگان با تعامل صندوق و کانون های بازنشستگی

مراسم بزرگداشت روز ۲۵ ذی الحجه، روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان خراسان جنوبی با همکاری کانون های بازنشستگی استان در سالن ایثار شهرستان بیرجند برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی خراسان جنوبی، اسماعیلی معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان جنوبی در این همایش گفت: دستگاه های اجرایی باید تمام امکانات و همت خود را صرف خدمت به بازنشستگان کنند. تلاش صادقانه بازنشستگان در طول خدمت در اذهان جامعه باقی مانده و همه جایگاه و ارزش بازنشستگان را می دانند.

وی ادامه داد: بازنشستگان دارای سوابق ارزشمند و عملکرد مفید در سال های قبل برای کشور بوده اند که استفاده از ظرفیت ها و تجارب آنان در حوزه های مختلف منشاء خیر در جامعه است.

اسماعیلی تصریح کرد: تلاش بازنشستگان و کلیه مردم سخت کوش و زحمت کش استان خراسان جنوبی از دیرباز تاکنون زبان زد بوده است. با توجه و تکیه به همین تلاش ها و مقاومت ها است که کشور عزیزمان با وجود مشکلات فراوان سربلند و سرافراز است.

اسماعیلی افزود: مسئولان اجرایی باید توجه بیشتری به بازنشستگان و خانواده آن ها داشته باشند.

در ادامه این مراسم، مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان جنوبی نیز یادآور شد: از ۱۳ سال پیش روز ۲۵ ذی الحجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده و علت انتصاب این روز نیز شاًن نزول آیه «هل اتی» در سوره انسان است که درباره خانواده و استحکام پایه های آن تاکید شده است.

خادمی اظهار داشت: روزخانواده و تکریم بازنشسته به عنوان یک رویداد مهم در بین بازنشستگان کشوری محسوب می شود و در دولت تدبیر وامید نیز بر عزت و کرامت بازنشستگان و منزلت اجتماعی آنان به عنوان یک اصل اساسی تاکید شده است.

خادمی افزود: تعامل هرچه بیشتر مدیریت صندوق بازنشستگی استان با کانون های بازنشستگی و همچنین تقسیم کار موجب بالا بردن سطح خدمات به بازنشستگان و خانواده هایشان می شود.

در این مراسم که با اولین روزکاری مدیر جدید خراسان جنوبی همراه بود بیش از ۲۵۰ نفر از بازنشستگان و خانواده هایشان حضور داشتند که از بازنشستگان نمونه در این مراسم تجلیل شد.