سیستان و بلوچستان/ خدمت رسانی به ۲۶ هزار بازنشسته کشوری

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان سیستان و بلوچستان گفت: خدمت رسانی به ۲۶ هزار بازنشسته و قریب ۸۰ هزار نفر در این استان یک افتخار برای صندوق بازنشستگی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سعید صحنه در مراسم بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در شهر زاهدان، اظهار داشت: خدا را شاکریم که از سال ۱۳۸۵ در تقویم ملی کشور روزی بعنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان گنجانده شد تا از این قشر فرهیخته و با تجربه و به قول آقای «ایرج البرز» مدیر سابق استان، « بازِ نشسته» بنوعی تجلیل شود.

صحنه اظهار داشت: کانون های بازنشستگان در شهر زاهدان چند سالی است که این مراسم را بنا به دلایلی برگزار نمی کردند و امسال هم در حد وسعی که داشتند این مراسم را برپا کردند تا همه ما ساعتی را دور هم باشیم. و هدف هم دید و بازدید و دورهمی صمیمی است.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری سیستان و بلوچستان از سال ۱۳۷۶ با ۳۹۰۰ نفر بازنشسته فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: در حال حاضر تعداد بازنشستگان تحت پوشش به حدود ۲۶ هزار بازنشسته زن و مرد بالغ شده که اگر میانگین خانوار هر بازنشسته را سه نفر هم درنظر بگیریم صندوق بازنشستگی استان افتخار خدمت به حدود ۸۰ هزار نفر را دارد.

وی تصریح کرد: بیشترین مشترک صندوق مربوط به آموزش وپرورش و سپس بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، جهادکشاورزی و راه و شهرسازی است.

صحنه تعداد کارکنان این مدیریت را انگشت شمار عنوان کرد و افزود: تعداد اندک کارکنان و حجم انبوه وظایف یکی از دغدغه های همیشگی ما است اما تا جاییکه امکان داشته در خدمت رسانی به بازنشستگان فرهیخته استان کوتاهی نشده است. ضمن اینکه اتاق کاری بنده همیشه به روی بازنشستگان و ارباب رجوع باز است.

وی با اشاره به اینکه در هر ماه چیزی حدود ۵۰ میلیارد تومان پرداخت حقوق به بازنشستگان استان انجام می شود، گفت: این در حالی است که درآمد صندوق بابت دریافت کسور شاغلین کمتر از نصف این مبلغ است. اگر بخواهیم در نقطه سربه سری به یک بازنشسته حقوق پرداخت کنیم باید از حدود ۴ نفر کسور دریافت کنیم که این نشان می دهد که پوشش حمایتی ما در حد یک یا کمتر از یک است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان سیستان و بلوچستان همچنین اظهار داشت: میانگین حقوق بازنشستگان امسال به دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است که فاصله زیادی با خط فقر دارد و قطعا معیشت بازنشستگان با مشکلات زیادی همراه است. اما صندوق بازنشستگی کشوری نیز تنها مجری قانون و مصوبات بالادستی است و درخصوص افزایش یا کاهش حقوق بازنشستگان دخالتی ندارد. امیدوارم دولت و مجلس بودجه خوبی را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال ۹۸ تخصیص بدهند تا بیشتر از این شرمنده این عزیزان نباشیم.

صحنه با اشاره به خدمات و برنامه های مختلف صندوق بازنشستگی کشوری از جمله برگزاری جشنواره ورزشی گفت: اهمیت به سلامتی و نشاط بازنشستگان از جمله دلایل برگزاری جشنواره ورزشی بازنشستگان است. خوشبختانه بهمن پارسال برای دومین بار این جشنواره در استان برگزار شد و مورد استقبال بازنشستگان عزیز قرار گرفت.