لرستان/ لزوم تشکیل و حمایت از تعاونی های بازنشستگان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان بر تشکیل و حمایت از تعاونی های بازنشستگان در این استان تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، گودرز امیری در آیین تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری که در سالن جهادکشاورزی و با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی و تنی چند از مسوولان استانی برگزار شد، با اشاره به مشکلات آنان اظهار داشت: منابع دوران کارمندی این افراد به گونه‌ای نبوده که بتوانند پس‌انداز مناسبی برای آینده خود داشته‌ باشند، برای همین با انبوهی از مشکلات بازنشسته می‌شوند.

وی تاکید کرد: آنان باید با استفاده از تجربیاتی که در دوره کاری کسب کرده اند، برای رفع مشکلات خود و توسعه کشور فعال‌تر و پویاتر از گذشته اقدام کنند و نباید از جامعه دور شده و ارتباط خود را قطع کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان همچنین گفت: تلاش می کنیم در هفته پژوهش مستندات و آثار پژوهشی ارزشمند بازنشستگان منتشر و در دسترس عموم قرار داده ‌شود. همچنین در این هفته از مستنداتی که در جامعه کاربرد دارند، نیز تجلیل خواهد شد.

امیری با اشاره به نقش آفرینی بازنشستگان در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و… در کشور بیان کرد: بازنشستگان می‌توانند با همکاری یکدیگر تعاونی تشکیل داده و با استفاده از تجربیات ارزشمند خود فعالیت اقتصادی کنند که این هم کمک به توسعه و آبادانی کشور است و هم به معیشت و درآمد این عزیزان کمک می کند.

وی تصریح کرد: قطعاً سرمایه‌گذاری مشارکتی بازنشستگان در حوزه‌های مختلف اقتصادی تحت عنوان تعاونی‌ها موفقیت‌های خوبی در‌ پی خواهد‌ داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان همچنین گفت: در سطح مدیریت استان، استاندار توجه ویژه‌ای به بازنشستگان دارد و از اقدامات کاربردی و سازنده این قشر در حوزه‌های مختلف حمایت می‌کند.

در ادامه این همایش، حسین پیریایی مدیر صندوق بازنشستگی استان لرستان نیز با تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار داشت: ارتقاء معیشت و سلامت بازنشستگان تحت پوشش از جمله مهم ترین سیاست ها و برنامه های صندوق بازنشستگی است که گام های خوبی نیز در این زمینه برداشته شده است.

پیریایی افزود: صندوق بازنشستگی اجرای طرح در خانه نمانیم برای افزایش سفرهای سیاحتی و زیارتی بازنشستگان، افزایش مبلغ وام از ۴ به ۵ میلیون تومان برای ۴۰۰ هزار نفر، افزایش سقف تعهدات بیمه تکمیلی و بیمه عمر، برگزاری جشنواره های فرهنگی و ورزشی و تلاش برای همسان سازی حقوق بازنشستگان را برای امسال در دستور کار قرار داده است.

در این همایش نماینده کانون های بازنشستگی استان به بیان مسائل و مشکلات بازنشستگان کشوری پرداخت و همسان سازی حقوق، اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، بیمه تکمیلی و مسائل درمانی بازنشستگان را از مهم ترین دغدغه های این قشر فرهیخته عنوان کرد.

در پایان این مراسم نیز علاوه بر اهدای جوایز به ۱۵ نفر به قید قرعه، به بازنشستگان نمونه کشوری و دستگاه های اجرایی هدایایی به رسم یادبود اهدا شد. در این مراسم معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، مدیران کل برنامه ریزی و امور اداری استانداری، معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان و تعداد دیگری از مسوولان استانی حضور داشتند.