افزایش تعامل و همکاری صندوق بازنشستگی کشوری با نمایندگان مجلس

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری چنین نشست هایی نوید بخش همکاری های نمایندگان مجلس با صندوق بازنشستگی کشوری و به ویژه آشنایی نزدیک با مسایل مربوط به هلدینگ های این مجموعه است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احمدعلی کیخا در نشست مشترک کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با مدیران صندوق بازنشستگی کشوری که با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: معتقدم در کنار وزارت جهاد کشاورزی که یکی از وزارتخانه های اصلی در توسعه کشاورزی و روستایی است، جایگاه وزارت تعاون در توسعه روستایی کمتر از وزارت جهاد کشاورزی نیست.

کیخا افزود: اگر قرار باشد که توسعه بخش کشاورزی و روستایی اتفاق بیفتد تنها با توسعه تعاونی ها و تقویت آنها در حوزه های کشاورزی امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: بنابراین یکی از حوزه های اصلی که کمیسیون کشاورزی مجلس می تواند با مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری نماید همین بخش یعنی تعاونی های کشاورزی است.

کیخا ادامه داد: از دیگر حوزه هایی که می توانیم همکاری های فی مابین را توسعه دهیم، بخش رفاه اجتماعی است. با توجه به اینکه لازم است سطح رفاه و درآمد کشاوزران و روستاییان افزایش یابد، بنابراین این قشر نیازمند توجه بیشتر ازسوی مجلس و دولت هستند.

وی اظهار داشت: با وجود همه تلاش هایی که صورت گرفته، نیاز است که به این بخش توجه بیشتری کنیم. در حوزه بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان نیز نیاز است که سیاست های مربوط به رفاه با همگرایی در بخش های مختلف هماهنگ تر با سایر بخشها باشد. اتخاذ سیاستگذاری مناسب در حوزه روستاییان و کشاورزان مورد تاکید نمایندگان مجلس به ویژه در حوزه کمیسیون کشاورزی است.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه کار و اشتغال، بخشی از نیروی کار حوزه کشاورزی، نیروی کار مهاجر است. قبلا پیش بینی می شد که بکارگیری این نیروها باعث تغییر در مسیر تکنولوژی در کشور شود و وقتی هزینه این نیروها پایین است کارفرما هیچوقت دنبال بکارگیری تکنولوژی سرمایه بر نخواهد رفت. به همین دلیل توجه به سیاستگذاری در این زمینه و توجه به تغییرات تکنولوژی و نیز ساماندهی نیروی کار مهاجر ضروری به نظر می رسد.

کیخا یادآور شد: این بخش نیز از جمله حوزه هایی است که مورد تاکید نمایندگان است. امیدواریم در این بخش سیاستگذاری های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معطوف به موارد یاد شده باشد.

وی در پایان گفت : علاوه بر این، سازمان های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله هلدینگ های تابعه، هم در تولید و هم فرآوری محصول تاثیر گذارند که ما امیدواریم در توسعه بخش کشاورزی بیش از این نقش آفرین باشند.