کیفیت و تنوع محصولات ایرانی بازار تجاری خوبی در مکزیک ایجاد می کند

رئیس هیات تجاری مکزیک در دیدار با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بر توسعه روابط تجاری و بازرگانی میان ایران و مکزیک تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، ویکتور هوگو سوتو رئیس هیات تجاری مکزیک در نشست با مدیرعامل و مدیران صندوق بازنشستگی کشوری و تعدادی از هلدینگ ها و شرکت های تابعه صندوق گفت: از سرمایه گذاری و روابط تجاری با ایران استقبال می‌کنیم و علاقه مندیم در راستای منافع ملی مشترک میان ایران و مکزیک هر گونه همکاری و تعامل تجاری لازم را انجام دهیم.

وی اظهار داشت: باید به دنبال تشکیل پرتفوی سرمایه گذاری مشترک که منافع دو طرف را تامین کند باشیم. قطعا ایران به عنوان یک کشور بزرگ اقتصادی که آینده خوبی در پیش دارد، می تواند دوست تجاری مناسبی برای مکزیک باشد و خوشبختانه دولت جدید مکزیک که به زودی مستقر خواهد شد، از توسعه ارتباطات با ایران استقبال خواهد کرد.

هوگو سوتو همچنین گفت: برگزاری این نشست و نشست های مشابه به منظور یافتن مسیرهای جدید است تا بتوان فاصله های موجود را به ویژه در حوزه روابط تجاری و بازرگانی از میان برداشت. روابط دولت های ایران و مکزیک مناسب است، اما این روابط در عرصه تجاری نیاز به تقویت دارد.

وی تصریح کرد: ما تلاش می کنیم تا همه ظرفیت های قابل سرمایه گذاری و مناسب برای توسعه ارتباطات تجاری با ایران را بشناسیم تا در آینده نزدیک مسیر تجارت بین دو کشور هموار شود. در مکزیک نیز ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد که نیازمند شناخت بیشتر شرکت های اقتصادی ایرانی است.

این مدیر اقتصادی مکزیک همچنین گفت: این نشست زمینه ای برای آشنایی ما با صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت های تابعه آن به عنوان یکی از نهادهای اثرگذار در اقتصاد ایران فراهم کرد و ما علاقه مند به همکاری تجاری و توسعه روابط در حوزه های مختلف حتی در بخش گردشگری هستیم.

وی با استقبال از شکل گیری کمیته مشترک با بخش اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: سیاست دولت جدید مکزیک درهای باز به روی کشورهای دنیا و کاهش مرزبندی های موجود به خصوص در روابط تجاری و اقتصادی است. کیفیت و تنوع محصولات ایرانی می تواند بازار خوبی را در مکزیک شکل دهد و امیدوارم نتیجه نشست های کمیته مشترک، توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی دو طرف باشد.