کاری کنیم که پیشکسوتانمان نگرانی های کمتری داشته باشند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با باور و اعتماد به دنبال آن چیزی که اعتقاد داریم برویم، گفت: من معتقدم باید کاری کنیم که پیشکسوتان ما که برای کشور ما تلاش کرده اند و زحمت کشیده اند نگرانی های کمتری داشته باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مسعود پزشکیان در آیین اختتامیه دومین جشنواره سراسری ورزشی بازنشستگان کشوری با اشاره به اینکه صحبت کردن در این اوضاع و احوال خیلی سخت است، گفت: شعار دادن خیلی راحت است ولی توان و باور و مهارت و علم اجرا را داشتن کار ساده ای نیست.

او ادامه داد: امروز چهل سال از انقلابمان با شعار آزادی، عدالت و استقلال می گذرد ولی مشکلات زیادی داریم.

پزشکیان گفت: خیلی راحت است که پشت تریبون به زمین و زمان گیر بدهیم و الان در جریان استیضاح ها همه می خواهد گناه را به گردن یک نفر بیندازند. ما الان با بحران اقتصادی ناشی از تحریم های امریکا مواجه ایم که بدتر از جنگ با عراق است ولی به جای اینکه مشکلات را حل کنیم به هم اعتراض می کنیم.

نایب رئیس مجلس با تأکید بر اینکه با عوض کردن وزیر مشکل حل نخواهد شد، گفت: مشکل نگاه ما، علم ما، باور ما و اعتقاد ماست. از این به بعد کمیسیون ها موظف شده اند که بنشینند و برای مشکلات راه حل ارائه بدهند.

او با بیان اینکه همه داریم از مشکل می گوییم ولی کسی از راه حل حرفی نمی زند، تأکید کرد: این مشکل ما است.

پزشکیان گفت: آن زمان اغلب مدیران و مردم جامعه با فداکاری و ایثار کار می کردند. الگوی انسان های آن زمان ایثارگری بود ولی امروزه این روحیه کمتر دیده می شود.

او با تأکید بر اینکه همه اقوام باهم برابرند و نباید به کسی به خاطر قومیت و زبانش و منطقه زندگی اش توهین کرد، گفت: کسی که متقی تر، کم نقص تر بی عیب تر توانمندتر عادل تر و قادر تر باشد در برابر خدا برتر است.

وی با بیان اینکه الان به نظر می رسد که همه در برابر حق و عدالت یکی نیستند، گفت: این مشکل ماست و ما باید اینها را باید حل کنیم و شعار هم نباید بدهیم.

پزشکیان با بیان اینکه فراکسیون بازنشستگان در مجلس شکل گرفته است و همکاران در فراکسیون اجتماعی پیگیر آن هستند، گفت: لازم است نمایندگان بازنشستگی هم بیایند و حضور فعال داشته باشند تا به نتایج دلخواه برسند.