کردستان «استان برتر» در برگزاری جشنواره ورزشی بازنشستگان را به خود اختصاص داد

مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان گفت: کردستان به عنوان استان برتر در اختتامیه دومین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری در بین استان‌های کشور معرفی شد و استان‌های فارس و خراسان رضوی نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: در جریان برگزاری مراسم اختتامیه دومین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری، کردستان به عنوان استان برتر در برگزاری جشنواره ورزشی بازنشستگان در بین استان‌های کشور انتخاب و استان‌های فارس و خراسان رضوی نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: این مسابقات بهمن ماه پارسال در ۵ رشته ورزشی دارت، تنیس روی میز، شطرنج، تیراندازی با تفنگ بادی و شنا در دوبخش بانوان و آقایان در استان های مختلف کشور برگزار شد و ۴۵۵ ورزشکار برتر از سراسر کشور آبان ماه امسال در تهران با یکدیگر به رقابت پرداختند که در مراسم اختتامیه این جشنواره ملی، از استان کردستان تقدیر شد.

این مقام مسوول با اشاره به تاریخچه مسابقات ورزشی بازنشستگان در استان کردستان، گفت: مدیریت صندوق بازنشستگی کردستان همواره به برگزاری فعالیت های فرهنگی و اجتماعی اقدام کرده که در راس این خدمات و برنامه ها برگزاری جشنواره ورزشی بازنشستگان ارجمند قرار دارد.

احمدی برگزاری جشنواره ورزشی بازنشستگان را در راستای اشاعه فرهنگ ورزش سلامت‌محور و ایجاد روحیه شادی و نشاط در بین بازنشستگان عنوان کرد و افزود: به واسطه این مسابقات و با هدف نهادینه کردن روحیه مثبت‌نگر و ایجاد تنوع در زندگی، این رویدادها علاوه بر کسب سلامت جسمانی برای بازنشستگان، شادی و طراوت را نیز به دنبال دارد.

وی بیان داشت: با توجه به اهتمام ویژه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به امر ورزش و سلامتی بازنشستگان عزیز، مسابقات نفرات برتر استانی در تهران برگزار شد و در مراسم اختتامیه این مسابقات از نفرات و استان‌های برتر تقدیر شد.

احمدی به اهمیت ورزش و نقش آن در سلامتی انسان اشاره کرد و گفت: طبق آخرین تحقیقات دانشگاهی پیاده‌روی به مدت ۳ روز در هفته به میزان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه عمر انسان را افزایش می‌دهد.

وی در پایان اظهار داشت: برگزاری مسابقات ورزشی بازنشستگان در هر رشته بر اساس استانداردها و دستورالعمل‌های ملی و بین‌المللی و تحت نظارت و مسوولیت برگزارکننده‌های هر رشته و در سطح بالایی برگزار شد.