ضرورت اجرای ماده ۳۰ برنامه ششم برای رفع تبعیض حقوق بازنشستگان و شاغلین

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به ضرورت اجرای ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور برای رفع تبعیض بین شاغلان و بازنشستگان و امکان ارائه امکانات رفاهی برابر، گفت: امیدواریم با تلاشی که در مجموعه صندوق بازنشستگی و با کمک دولت، مجلس و کانون ها انجام می شود، به این مهم دست پیدا کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، استان زنجان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه این صندوق ضامن دارایی های بازنشستگان کشور است و آن را به عنوان حق الناس تلقی می کند، گفت: امیدواریم در اینده نزدیک سطح زندگی بازنشستگان ارتقا یابد.

جمشید تقی زاده در نشست روسای کانون های بازنشستگی دستگاه های اجرایی استان با تأکید بر خدمت رسانی همکاران صندوق بازنشستگی در استان ها به کانون ها و همچنین فرد فرد بازنشستگان، گفت: امیدواریم بتوانیم صدای رسای بازنشستگان باشیم.

وی با اشاره به انتخاب آقای محمد شریعتمداری برای تصدی مسئولیت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سوابق علمی و اجرایی ایشان اظهار امیدواری کرد: ایشان با نگاه ویژه ای که دارند مطالبات بازنشستگان را پیگیری می کنند.

او با اشاره به اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته با میانگین سنی ۶۳ سال تحت پوشش این صندوق هستند، افزود: براساس برآوردها تا ۵ سال آینده یک سوم شاغلان، یعنی رقمی حدود ۵۵۰ هزار نفر، بازنشسته خواهند شد و این بدین معناست که جامعه سالمندی به سرعت در حال رشد است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با توجه به بیماری دمانس یا زوال عقل که یکی از اشکال آن آلزایمر است و در دنیا ۱۵۱ میلیون نفر را درگیر کرده است، گفت: در هر ۳ ثانیه یک نفر به این جمعیت افزوده می شود و هزینه درمان این تعداد بیمار حدود یک تریلیون دلار تخمین زده می شود.

وی با ابراز اینکه اکنون حدود ۷۰۰ هزار نفر از سالمندان در کشور دچار دمانس هستند، گفت: خوشبختانه برای پیشگیری و درمان این بیماری تفاهم نامه ای با انجمن الزایمر ایران و دانشگاه علوم پزشکی ایران به صورت سه جانبه منعقد کرده ایم تا در جهت آگاهی بخشی و استفاده از تجارب جهانی گام های خوبی برداشته شود.

در این جلسه همچنین نمایندگان کانون های بازنشستگی استان، مسائل و موارد پیش رو و پیشنهادهای خود را در شش محور گردشگری، بیمه تکمیلی و درمان، ورزش و نشاط بازنشستگان، ساختار کانون های بازنشستگی، آموزش و رفاه و همسان سازی حقوق ارائه کردند.