توجه به بازنشستگان یکی از نقش های راهبردی وزارت رفاه است

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: نقش راهبردی وزارت کار، مردمی سازی اقتصاد، مشارکت در بخش خصوصی وحل مشکلات اجتماعی و توجه به معیشت کارگران، بازنشستگان و اقشارآسیب پذیر جامعه است.

جمشید تقی زاده در نشست شورای رفاه آذربایجان شرقی که به میزبانی صندوق بازنشستگی استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد با قدردانی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در رای اعتماد به دکتر شریعتمداری برای تصدی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: شریعتمداری در تمامی دوره ها حضور فعال و تاثیر گزاری داشته و حضور ایشان در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در انسجام بخشی تشکلهای کارگری و کارفرمایی، ایجاد فضای کسب و کار فردی اثرگذار بوده، ضمن اینکه ایشان آشنا به سیاستها و ماموریت ها و اولویتهای وزارت رفاه است و قطعا نقش ارزشمندی ایفا خواهد کرد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری از دکتر شریعتمداری به عنوان صدای اقشار آسیب پذیر جامعه یاد کرد و گفت: نقش راهبردی این وزارت مردمی سازی اقتصاد، مشارکت در بخش خصوصی وحل مشکلات اجتماعی و توجه به معیشت کارگران، بازنشستگان و اقشارآسیب پذیر جامعه است.

وی با اشاره به محورهای اساسی برنامه های وزیر تعاون، کارورفاه اجتماعی گفت: فقر زدایی، پایداری صندوق های بازنشستگی، رونق بازار کار، ساماندهی بنگاههای اقتصادی و تمرکز زدایی از برنامه های اصلی آقای شریعتمداری است. ضمن اینکه وزیر کار در نشست اخیر خود با مدیران بر ارائه برنامه ۱۰۰ روزه توسط هر یک از ادارات تاکید کردند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی نیز از بازنشستگان به عنوان چشم و چراغ ملت یاد کرد و گفت: باید جایگاه و مقام این عزیزان را ارج نهیم.

معصومه آقا پور در نشست شورای رفاه استان آذربایجان شرقی با اشاره به حضور جمشید تقی زاده در راس صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: ایشان از مدیرانی است که با شناخت خوب از مسائل روز و مشکلات موجود، بیشترین خدمات را برای بازنشستگان کشور ارائه کرده است.

وی توجه به معیشت و درمان و خدمات اجتماعی برای بازنشستگان و خانواده های آنان را امری ضروری خواند و افزود: نباید معیشت و سفره بازنشستگان دچار مشکل شود، چرا که این مشکلات متوجه جامعه و خانواده می شود و اگر یک نفر آسیب ببیند برابر آن ۱۲ نفر آسیب می بیند.

آقاپور افزود: نیازمند برنامه ریزی و زمانبندی کوتاه مدت هستیم که این امر در قالب جلسات متعددی که در کمیسیون اقتصادی مجلس در حضور آقای نوبخت برگزار شده، انجام شده و کارهای زیر ساختی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در راستای برنامه های میان مدت هم همسان سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار قرار دارد.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با ضروری خواندن بیمه های پس انداز و عمر برای باز نشستگان خاطر نشان کرد: بیمه های عمر و پس انداز می توانند همپوشانی حقوق بازنشستگان را داشته باشد.

آقاپور خود را مدیون بازنشستگان دانست و با تاکید بر توجه جدی به خواسته های قانونی بازنشستگان گفت: هر تلاش و کوششی که لازم باشد برای ارتقای سطح معیشتی و اجتماعی و کرامت بازنشستگان انجام خواهیم داد.

وی از اقدامات ارزشمند و اهتمام جدی صندوق بازنشستگی کشوری و مدیرعامل این صندوق قدردانی کرد.