رضایت بازنشستگان رضایت خداوند متعال است

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، در دیدار با مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان و مدیران کانون های بازنشستگی کشوری سمنان گفت: رضایت بازنشستگان و خدمت به این قشر رضایت و خشنودی خداوند است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری استان سمنان، آیت الله شاهچراغی در ابتدای این دیدار با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) درباره زیارت امام حسین (ع) گفت: خداوند اگر بخواهد به کسی خیری دهد محبت امام حسین و زیارت او را به او می دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان خدمات صندوق بازنشستگی کشوری این استان را بسیار مناسب و خوب ارزیابی و عنوان کرد: باید سعی شود رضایت بازنشستگان را با خدمت بیشتر به این قشر فرهیخته و عزیز نشان دهیم و نباید کار امروز را به فردا واگذار کرد.

این عضو مجلس خبرگان، تکریم از بازنشستگان که در سوره هل اتی نیز در شان خانواده امیرالمومنین (ع) نازل شده است را مهم توصیف کرد و افزود: این روز از روزهای مهم است و تکریم در این روز حق همه بازنشستگان است. دین اسلام احترام به بزرگان را چه در رفتار و چه خدمت به آنها بسیار مهم دانسته و بارها نیز در این زمینه سفارش شده است. حرمت بازنشستگان عزیز باید همراه با خدمات بهتر به آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی ارائه خدمات فرهنگی را برای این قشر از جامعه لازم دانست و اظهار داشت: در این خصوص مسولین باید برنامه ریزی های بیشتری را داشته باشند. همچنین فعالیت های اقتصادی صندوق مطلوب است. به هرحال، انسان علاوه بر خدمت مالی و اقتصادی باید در خدمت معنوی معادل خدمت اقتصادی برنامه ریزی کند تا کمک خداوند را در این راه فراموش نکند.

امام جمعه سمنان بر اهمیت نقش دولت در خدمت هرچه بهتر به بازنشستگان تاکید کرد و گفت: وضعیت مالی و اقتصادی بازنشستگان مطلوب نیست و دولت باید علاوه بر رسیدگی به اوضاع مالی و اقتصادی، از تجربه و دانش آنها در سایر بخش ها نیز استفاده کند و نباید خدمات سی ساله این عزیزان به همین سادگی به هدر برود.

در این مراسم، صادق نیکدل مدیر صندوق بازنشستگی استان سمنان نیز به ارائه عملکرد این مدیریت و همچنین تشریح برنامه های صندوق بازنشستگی کشوری برای یک میلیون و ۳۷۰ هزار بازنشسته تحت پوشش این صندوق پرداخت.