تقویت سه‌جانبه‌گرایی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۵ سال اخیر

سرپرست پیشین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: سه‌جانبه‌گرایی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی پنج سال گذشته تقویت شده است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انوشیروان محسنی بندپی در آئین تکریم و معارفه وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: از اقدامات وزیر سابق تعاون ،کار و رفاه اجتماعی طی ۵ سال خدمات ارزشمند می توان به برخورداری ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین از بیمه همگانی، افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی باوجود تنگناهای موجود، پیگیری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و افزایش دستمزدهای کارگران نسبت به تورم در سنوات گذشته اشاره و از آن قدردانی کرد.

محسنی بندپی گفت: گفتمان اجتماعی و توسعه خیر جمعی به همراه مسئولیت‌های اجتماعی از اقدامات ماندگار ربیعی طی ۵ سال اخیر بوده است.

سرپرست پیشین وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سفرهای استانی خود به هشت استان طی دو ماه ونیم گذشته گفت: وضعیت افرادی را که سال‌ها در دولت‌های گذشته از دریافت مستمری محروم بودند پیگیری کردیم و ۴۰۰ هزار نفر از معلولان را جزء مستمری‌بگیران قراردادیم.

وی به جزئیات بیمه اجتماع فراگیر روستایی و محورهای کاری برای اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: در شرایط حساس تحریم قرار داریم و امیدواریم بتوانیم در بحث صندوق‌های بازنشستگی، رفع بیکاری و حمایت از اقشار کم درآمد به شرایط مطلوبی برسیم چرا که این وزارتخانه بزرگترین و کلیدی‌ترین سازمان اجتماعی است.

سرپرست پیشین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در برنامه ملی مبارزه با فقر و توانمندسازی اقشار محروم، کنترل آسیب‌های اجتماعی از محوری‌ترین وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمارمی رود.

بندپی بر ترویج و توسعه تعاون و پایداری صندوق‌ها و وفاق و همدلی درشرایط فعلی اقتصادی کشور تاکید کرد.