باید به فرهنگ سازمانی «تکریم و خدمت به بازنشستگان» باور داشته باشیم

مدیرکل امور اداری صندوق بازنشستگی کشوری گفت: باید به این فرهنگ سازمانی باور داشته باشیم که خدمت به بازنشستگان عزیز یک فرصت و توفیق الهی برای مدیران و کارکنان صندوق است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، آیدین مولازاده در نشست «فرهنگ سازمانی» اظهار داشت: فرهنگ سازمانی از جمله مسائلی است که مشکل و ضعف عمده سازمان های کشور بوده و باید به طور جدی و با برنامه روی آن کار شود.

مولازاده ادامه داد: یکی از دلایل پیشرفت کشورهای توسعه یافته و جهش در حوزه اداری و خدمت رسانی پیاده سازی فرهنگ سازمانی است که بی توجهی به این موضوع مهم، موجب ضعف سازمان های ما در حوزه اداری و منابع انسانی شده است.

وی گفت: تعریف منابع انسانی در جامعه جهانی متفاوت با درک ما از این مفهوم است، به این معنا که در کشورهای توسعه یافته به پرسنل و کارکنان یک سازمان به عنوان یک منبع مهم نگاه می شود و منابع مالی، تجهیزات و .. در ذیل این منبع تعریف می شود.

مولازاده اظهار داشت: تا زمانی که منابع انسانی در سازمان ها مورد توجه قرار نگیرد، کارها و امور جلو نمی رود و مسائل قابل حل شدن نیست. بنابراین، شناسایی نفرات مستعد و کارآمد باید براساس فرهنگ سازمانی انجام شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه نیروی انسانی در صندوق بازنشستگی کشوری به گونه ای رفتار می کند که از ابتدای ورود یعنی حراست فیزیکی تا دفتر مدیرعامل به خوبی تعامل و ارتباط با ارباب رجوع و تکریم مراجعین فرهیخته را اجرا می کنند و این روحیه احترام و پاسخگویی اگر بی نظیر نباشد، کم نظیر است.

مولازاده ادامه داد: از سوی دیگر، دسترسی به مدیران صندوق بازنشستگی به سهولت انجام می شود و با درج شماره تلفن بخش های مختلف روی سایت صندوق، در کنار مرکز پاسخگویی، هر روزه به تماس های مختلف و متعدد پاسخ داده می شود.

مدیرکل امور اداری صندوق بازنشستگی کشوری همچنین با تاکید براینکه پیاده سازی فرهنگ سازمانی به سهولت امور کمک می کند، گفت: باید به گونه ای رفتار و عمل کنیم که منابع انسانی نه به دلیل حقوق و مزایا بلکه به دلیل شخصیت سازمانی و فرهنگ جاری بر آن، فعالیت کرده و علاقه مند به حضور و کار در صندوق باشد.

مولازاده، کار در نهادهایی چون صندوق بازنشستگی کشوری را ارزش آفرین خواند و گفت: قبول مسوولیت در مجموعه ای مانند صندوق بازنشستگی که محل خدمت به نیکان و عزیزان زحمت کشیده شاغل در کشور است یک فرصت و توفیق الهی است و باید نیروی انسانی ما صندوق را در حرکت به سمت ماموریت های اجتماعی و حل مسائل فنی که با آن روبرو است، یاری کند.