روایت ساخت ۵۳ خانه امید برای بازنشستگان کشوری

مدیرکل امور حقوقی و استان های صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این صندوق ۴۳ خانه امید فعال دارد، ۴ خانه امید در حال ساخت است، ۳ خانه امید کلنگ زنی شده و ۳ خانه امید نیز در حال برنامه ریزی و مطالعه برای ساخت است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سید حسین ساقی، با تشریح فعالیت های صندوق بازنشستگی کشوری در استان های مختلف کشور، گفت: یکی از مهم ترین سیاست های صندوق ساخت و توسعه خانه های امید بازنشستگان است که در حال حاضر ۴۳ خانه امید درحال بهره بردای و فعالیت هستند، ۴ ساختمان نیز در شهرهای نجف آباد استان اصفهان، بروجرد در استان لرستان و همدان و نهاوند در استان همدان در حال ساخت است.

وی همچنین افزود: کلنگ زنی ۳ خانه امید در شهرهای اهر و ملکان استان آذربایجان شرقی و همچنین اصفهان انجام شده و احداث آن ها به زودی آغاز می شود و در استان های اردبیل، لرستان و کردستان نیز در حال برنامه ریزی برای ساخت خانه امید برای بازنشستگان تحت پوشش هستیم.

ساقی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، سلامت و بهداشت، ورزشی و برنامه های تفریحی و هنری برای پر کردن اوقات فراغت بازنشستگان را از جمله اموری دانست که در خانه های امید انجام می شود.

وی گفت: هر یک از استان ها با توجه به برنامه ریزی و استقبال بازنشستگان از برنامه های موجود درخانه های امید به بهره برداری از فضا و امکانات موجود می پردازند که در این زمینه استان های گیلان، گلستان، کرمان و مرکزی بیشترین فعالیت ها را دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای سهولت کار و مدیریت بهتر و دریافت و جمع بندی نقطه نظرات، پیشنهادات و مشکلات مدیریت های استانی، تقسیم بندی استان های کشور به مناطق ۵ گانه شمال، جنوب، غرب، شرق و منطقه مرکزی انجام شده است.

ساقی ادامه داد: در جلسه شهریورماه امسال که در مشهد با شرکت نمایندگان استانهای خراسان رضوی، گلستان، خوزستان، اصفهان و آذربایجان شرقی به عنوان ۵ نماینده مناطق کشور برگزار شد، در حوزه های فنی، فرهنگی و اجتماعی، توسعه سیستمها، اداری و مالی (منابع انسانی) و بیمه، مسائل موجود دراستان ها گزارش و جمع بندی شد. همچنین هرساله در مهر ماه انتخابات نمایندگان مدیریت های استانی برگزار می شود.

ساقی تصریح کرد: در حاشیه برگزاری همایش مدیران ستادی و استانی صندوق در آبان ماه امسال مصوب شد که اداره کل حقوق و امور استان ها در راستای دستیابی به خدمت رسانی شایسته به جامعه هدف خود، با بهره گیری از ظرفیت های تخصصی، دانشی و تجربی نمایندگی های استان، سلسله نشست های هم اندیشی با گروه های تخصصی استانی به منظور بررسی راهکارهای عملیاتی برای حل مسائل پیش روی صندوق در حوزه های مختلف برگزار کند.