مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در روز 25 اردیبهشت برگزار گردید.

هم زمان با ۲۵ اردیبهشت مراسم بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در آرامگاه فردوسی برگزار و بازدید از آرامگاه فردوسی و آرامگاه‌های دیگر شاعران در کشور رایگان شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت خراسان رضوی مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در محل آرامگاه فردوسی با حضور بازنشستگان ، شاعران، شاهنامه‌پژوهان، فردوسی دوستان ، مسئولان و مردم برگزار که به همت کانون بازنشستگان سازمان میراث فرهنگی و گردگشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی ، بازنشستگان و موی سپیدان عرصه اداری نیز در این مراسم حضور گسترده ای داشتند.
همچنین مدیر کل موزه‌های وزارت طی نامه‌ای اعلام کرد که براساس درخواست رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و موافقت وزیر بازدید از آرامگاه‌های شاعران در تمامی استان‌های کشور در روز ۲۵ اردیبهشت رایگان است. بر اساس این بخشنامه نیز و با دستور سید جواد موسوی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی بازدید از مجموعه های آرامگاه فردوسی، آرامگاه‌های خیام و عطار نیشابوری در روز ۲۵ اردیبهشت رایگان شد.